خرید و فروش های اینترنتی چند سالی است که درکشور ما نیز گسترش یافته اند. این روز ها فروشگاه های اینترنتی بسیاری ایجاد شده اند که انواع کالا ها و خدمات را ارائه می دهند. اما بدون شک در این بازار ها نیز ممکن است، مشکلاتی گریبان گیر مشتریان شده و خطراتی مشتریان را تهدید کند. در این بخش از سایت جنرال پلاس به فروشگاه های قابل اطمینان برای یک خرید اینترنتی موفق می پردازیم.

خطرات احتمالی که در خرید اینترنتی وجود دارند…

  1. خرید کالا هایی که هرگز به دست مشتریان نمی رسند!
  2. خرید کالا هایی که مشخصات و ویژگی های ظاهری آن با مدلی که به مشتری تحویل داده می شود، مغایرت دارد.
  3. تاخیر فراوان برای ارسال محموله به دست مشتری
  4. سو استفاده از اطلاعات کارت های بانکی مشتریان در حین خرید اینترنتی
  5. خدمات پس از فروش بسیار نامناسب و نامطلوب

نکات قابل توجه برای یک خرید امن

  1. جست و جو را ادامه دهید تا به فروشندگان معتبر و صاحب نامی برسید که دیگران از آن ها خرید اینترنتی انجام داده باشند.
  2. مدارک و جزییات فروشگاه آن ها را جویا شوید. اطلاعاتی همچون تلفن های تماس، آدرس و… را از فروشنده یا مرکز فروش مربوطه به دست آورید.
  3. فریب آب و رنگ سایت های اینترنتی را نخورید! تنها با مشاهده ظاهر یک سایت برای خرید از آن تصمیم نگیرید.
  4. به سیاست های سایت و مرکز فروش اینترنتی دقت کنید؛ این سیاست ها شامل حفظ حریم شخصی مشتریان، امکانات باز پرداخت پول که در ابتدای عضویت در سایت مربوطه مشخص می شوند، می باشد.
  5. اطمینان از وب سایت اینترنتی مربوطه از طریق روش های الکترونیکی

نحوه اطمینان از وب سایت های خرید اینترنتی

برای این که ببینید، سایت مورد نظر شما اعتبار لازمه را دارد یا خیر، پس از ورود به درگاه های بانکی ب دنبال نشانه Padlock در گوشه ای از سایت باشید. بر روی این نوشته بزنید تا به احراز هویت و شناسه های مربوط به سایت اینترنتی بپردازید. همچنین باید مطمئن شوید که سایت مورد نظر شما با پیشوند http آغاز می شود. در برخی موارد، زمانی که نسخه گوگل شما آپدیت شده باشد، و سایت مورد نظر دارای اعتبار کافی باشد، نوار آدرس آن به رنگ سبز ظاهر می شود.

در حین خرید اینترنتی، فریب تبلیغات گول زننده سایت های کلاه بردار را نخورید، برخی از این سایت ها با ارائه برخی خدمات غیر واقعی، و کاهش چشم گیر قیمت ها برای مشتریان در تلاش می باشند که مشتریان بیش تری را به خود جلب کنند.

فروشگاه اینترنتی

پایان کلام

در کشور ما انواع روش های خرید اینترنتی ابداع شده است. در برخی از وب سایت های فروش محصولات، ویدیو ها و عکس هایی را نیز به همراه آن ها برای معرفی هر چه بیش تر محصولات منتشر می کنند. اما آن چه بیش از هر چیز اهمیت دارد، اعتبار وب سایت مربوطه و تاییدیه هایی است که از وزرات توسعه و تعاون و صنعت و معدن دریافت کرده اند.

برای اطلاع از تخفیف های جنرال پلاس و دریافت کدهای تخفیف روزانه به تلگرام ما بپیوندید!

دیدگاهتان را بنویسید

X