در بین لوازم خانگی معمولا، انواع بخارشوی استفاده و کاربرد بیش تری دارد. حال این پرسش مطرح می شود که بهترین مدل های بخار شوی کدام هستند؟ در این مقاله با سایت جنرال پلاس همراه باشید تا بهترین های این محصولات را بشناسید. در ادامه به تعریف دستگاه بخارشوی می پردازیم.

بخار شوی چیست؟

انواع این دستگاه ها با بخار آب کار می کنند. در برخی از مدل های بخار شوی ها، در آن ها افزون بر بخار آب از برخی مواد شوینده نیز استفاده می کنند. مکش این دستگاه ها نسبت به سایر وسایل مربوطه، بالاتر است. برخی از این بخارشوی ها دارای سری های مختلفی هستند. به همین سبب نیز در قسمت های مختلفی می توان برای نظافت آن ها را به کار برد. برای انواع فرش و موکت با جنس های مختلف، مبلمان، پله ها، شیشه های اتومبیل و… از این دستگاه ها می توان بهره برد. افزون بر سری هایی با اشکال مختلف، از لحاظ جنس نیز با هم تفاوت هایی دارند؛ برخی دارای سری های حوله ای می باشند. سری برخی از آن ها گردان است که سبب سهولت در امر نظافت می شود.

در داخل آن ها یک سیستم گرمایشی وجود دارد که وظیفه اصلی آن تبدیل آب به بخار است. انواع مدل های بخار شوی ها به شرح زیر می باشند که یک به یک آن ها را توضیح می دهیم:

  1. طی های بخار شوی
  2. بخار شوی های دستی
  3. بخار شوی چند منظوره و چند کاره
  4. بخار شوی های دارای مکش
بهترین مدل های بخارشوی
بهترین مدل های بخارشوی

طی بخار شوی چیست؟

در برخی از انواع بخار شوی ها، سری و دسته آن به بدنه متصل است. به این دسته طی بخارشوی ها می گویند. این مدل بخار شوی ها از نظر استفاده بسیار مقرون به صرفه تر از انواع دیگر هستند. به همین دلیل اغلب آن ها را برای نظافت و تمیز کاری در پارکینگ ها و راه پله ها و به طور کل محیط های وسیع به کار می برند.

بخار شوی دستی چیست؟

ویژگی اصلی این بخارشوی ها این است که وزن کم تری دارند. آن ها را در ابعاد و سایز های کوچک تر و در وزن های مناسبی تولید می کنند. به همین سبب نیز برای مواردی که نیاز به بلند کردن بخارشوی وجود دارد، آن ها به کار برده می شوند. انواع آن ها در تمیز کاری و نظافت اجاق گاز ها به کار برده می شوند. سرویس های بهداشتی و کاشی هایی که در قسمت های بالاتری از زمین قرار گرفته اند، بهتر است که از این بخار شوی های دستی کوچک تر استفاده کنید.

معرفی بخار شوی های چند کاره

این بخار شوی ها بسیار کاربردی تر بوده و در بیش تر موارد به کار برده می شوند. آن ها دارای ابزار ها و قطعات مختلفی هستند. هر یک از سری های آن ها را در زمینه های مخصوصی به استفاده می رسانند. هر لکه ای را با آن ها می توان نظافت کرد و از بین برد. دسته آن ها نیز قابل تنظیم است و بر اساس میزان مورد نیاز شما، کوتاه یا بلند می شود. میزان فشار بخار آن ها نیز به سادگی قابل تنظیم است. بخار شوی های چند کاره با لوازم جانبی بسیاری که دارد، به یک غول بزرگ نظافتی در سال های اخیر تبدیل شده است. تمیز کردن لوازم خانگی و فرش ها و دیوار ها به سهولت با این مدل ابزار ها انجام می شود.

بخارشوی
بخارشوی

بخار شوی های مکش دار

بخارشوی های مکش دار، دو مخزن دارد. مخازن آن از هم جدا هستند. یکی از آن ها برای آب تمیزی است که باید در آن ریخته شود و به بخار تبدیل شود. دومی برای جمع آوری آب های آلوده می باشد. این بخار شوی ها کار نظافت را به مراتب ساده تر می کنند. در همه مدل های بخار شوی، پس از نظافت باید سطح را یک دور دستمال بکشید تا از رطوبت پاک شود. اما این بخارشوی ها آب های آلوده سطح را نیز به خود جذب کرده و از بین می برد و شما دیگر نیازی به پاک کردن رطوبت نخواهید داشت.

این محصولات اگرچه کاربردی هستند، اما باید در حین خرید آن ها به برخی نکات نیز دقت لازم را داشته باشید. برخی نکات مربوط به خرید آن ها را در ادامه تقدیم حضورتان می کنیم.

موارد حائز اهمیت در حین خرید بخارشوی

  1. در وهله اول گنجایش آن ها است که مهم است. آن ها باید مقدیر مناسبی آب را در خود جای دهند. بیش تر بخار شوی  های موجود در بازار ظرفیت آب حداقل 300 میلی لیتر تا حداکثر 3 لیتر را دارا می باشند. اگر بخار شوی مورد نظر شما ظرفیت کم تری داشت، حداقل مدل هایی را انتخاب کنید که در حین کار بتوان به آن آب اضافه کرد.
  2. توان دستگاه نیز از جمله پارامتر های مهم است. توان این دستگاه ها باید بین 1500 تا 2000 باشد تا کیفیت مورد نظر ما را دارا باشد. توان دستگاه هر چه بیش تر باشد، آب در دستگاه سریع تر به بخار تبدیل می شود.
  3. ابعاد و اندازه های بخارشوی نیز بسیار اهمیت دارد، بسیاری از مردم در منزل خود جای کافی برای قرار دادن این ابزار های را ندارند. به همین سبب استفاده از انواع بخار شوی های پارویی برای آن ها مناسب تر است.  
  4. قدرت دستگاه در زمینه تولید بخار نیز بسیار اهمیت دارد. این توان را با بار نشان می دهند. دستگاه باید بتواند، میزان بخار مورد نیاز برای شست و شو نظافت را دارا باشد. برخی بخار شوی ها با باری در بین 2 تا 5 کار می کنند. این دستگاه ها برای استفاده در منزل بسیار مناسب تر هستند.
  5. یکی از تفاوت هایی که این دستگاه ها دارند، در نحوه تمیز کاری و جذب آلودگی ها می باشد که باید با توجه به کاربرد هایی که برای شما خواهند داشت، به این مورد توجه داشته باشید. به طور مثال برخی از آن ها دارای حوله هایی برای جذب هستند. برخی دیگر دارای مکش هستند. این وسایل برای موکت و مبل و نظافت آن ها به کار برده می شوند.
بهترین بخارشوی ها

بخارشوی دلونگی مدل SC100

لوازم جانبی این دستگاه کارایی بسیاری دارد. بخار دهی آن بسیار عالی است و از لحاظ ایمنی نیز در درجه اول قرار دارند. آن ها برای شست و شوی دیوار و زمین بسیار مناسب هستند. ظرفیت مخزن آن ها 1 و نیم لیتر است. توان دستگاه 1400 می باشد. بخار شوی دلونگی پمپ برقی نیز دارد. فشار بخار آن 4 بار است. این دستگاه نمایشگر ال ای دی دارند. سیستم پرتاب بخار نیز در آن به خوبی عمل می کند.

بخارشوی کارچر sc2

این بخار شوی، از نسل جدیدی از اتصالات برخوردار است. در دسته انواع پارویی قرار می گیرد. نازل ها و لوازم جانبی متعددی در آن ها وجود دارد. برخی از آن ها شامل:

  1. نازل دیوار شوی
  2. نازل کف شوی
  3. نازل گوشه
  4. حوله نازل دیوار
  5. حوله نازل کف
  6. خرطومی

لکه های جرمی روی سرامیک ها که با هیچ روشی پاک نمی شوند را به این بخار شوی های درجه یک بسپارید و در چند حرکت ساده آن ها را از بین ببرید.

خاتمه کلام

 بخارشوی  ها در دنیای امروز، در همه خانه ها وجود دارند. در این نوشتار از سایت..  با برخی از مدل ها و برند های آن ها نیز آشنا شدید که در بازار ها بسیار پر فروش بوده اند. لازم است، بدانید که برخی برند های ایرانی بخار شوی نیز وجود دارند.  شما شایسته بهترین ها هستید. از این که با ما در این مقاله همراه بودید، سپاس گزاریم.

برای اطلاع از تخفیف های جنرال پلاس و دریافت کدهای تخفیف روزانه به تلگرام ما بپیوندید!

دیدگاهتان را بنویسید

X