لباس های اتو شده و مرتب همیشه نشان دهنده شخصیت افراد می باشد. اتو از اصلی ترین لوازم هر خانه ای است. اتو ها انواع مختلفی دارند و یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین انواع آن، اتوبخار می باشد. ما در این مطلب از جنرال پلاس راهنمای جامع خرید اتوبخار را برای شما آماده کرده ایم. شما می توانید با مطالعه این پست بهترین اتوبخار را برای خانه خود خریداری کنید.

اتوبخار چیست؟

در حالت کلی اتو ها برای از بین بردن چین و چروک لباس، پرده و یا هر گونه پارچه ای استفاده می شود. اتوبخار از ترکیب فشار دست، گرما و بخار برای صاف کردن لباس ها و پارچه استفاده می کند. اتو های بخار برای کار و تولید بخار به آب نیاز دارند. برای این کار مخزنی برای نگهداری آب در آن ها گنجانده شده است.

در زمان خرید اتوبخار به موارد زیر نیز توجه نمایید:

  • بهتر است کف اتو بخار روزنه های بیشتری داشته باشد.
  • وجود سیستم ضد آهک باعث افزایش طول عمر اتو می شود.
  • وجود سیستم خاموش خودکار، از مزیت های مهم اتو بخار می باشد.
  • عایق بندی مخزن هم از فاکتور های مهم در خرید اتوبخار است. چون مانع از چکه کردن آب و عدم ایجاد لکه در لباس می شود.

راهنمای جامع خرید اتوبخار

با توجه به وجود انواع مدل از اتو در بازار، شما هم برای خرید اتوبخار سردر گم شده اید. باید بدانید که در زمان خرید اتو بخار خوب باید فاکتورهایی را در نظر داشته باشید. پیشنهاد می کنیم بدون داشتن اطلاعات از مواردی چون جنس، طراحی اتوبخار، توان مصرفی، ظرفیت مخزن و نیز طول سیم دستگاه اقدام به خرید دستگاه ننمایید.

جنس کف اتوبخار

یکی از موارد با اهمیت که باید در زمان خرید اتوبخار به آن توجه نمود، جنس کف اتوبخار است. جنس کف اتو انواع مختلفی دارد و می تواند استیل ضدزنگ، سرامیک و تیتانیوم باشد. توجه داشته باشید که از کف استیل بیشتر در اتو های بدون بخار استفاده می شود. کف اتو آلمینیوم آنودایز شده نچسب نیز دارای کارایی خوبی می باشد.

از مزیت های خوب کف های سرامیک و تیتانیوم، تمیز کردن راحت و آسان کف اتو است. همچنین سر خوردن و حرکت روان اتو بر روی لباس. و نچسبیدن پارچه های نازک و پلیستر به اتو از دیگر مزایای این نوع اتوها است. اتوبخار با کف سرامیک و تیتانیوم، به پارچه آسیب نمی زند، راحت بر روی پارچه حرکت می کند. و در برابر پوسیدگی و خراش مقاومت بالایی دارد.

خرید اتوبخار

طراحی کفی اتو بخار

هر میزان کف اتو بخار عریض تر باشد، این امکان را می دهد که سریع تر بتوانید لباس خود را اتو بزنید. همچنین محل و تعداد روزنه های خروج بخار نیز از موارد قابل توجه می باشد.

توان مصرفی اتوبخار

توان المنت دستگاه اتوی بخار بر کارایی دستگاه تاثیر مستقیم دارد. در حالت کلی اتو های بخار دارای قدرتی بین ۹۰۰ تا 3000 وات هستند. هر چقدر توان مصرفی دستگاه بالاتر باشد، زمان گرم شدن دستگاه کوتاه تر خواهد بود. و نیز آب با قدرت بیشتری به بخار تبدیل خواهد شد.

صفحه کنترل اتو

از ویژگی های مهم یک اتوبخار خوب، دارا بودن پنل های کنترل است. پنل کنترل های موجود در اتو بخار به شکل دیجیتالی و دستی می تواند باشد. در مدل های دستی، اتو مجهز به درجه یا ولوم کنترلی است. که میزان بخار و حرارت اتو را تنظیم می کند. در مدل های دیجیتالی، صفحه نمایشگری وجود دارد. که می توان با آن دما اتو و فشار بخار را تنظیم نمود.

وزن مناسب اتو بخار

بسیاری از افراد، سبک بودن اتو بخار را از فاکتور های خرید اتوبخار خوب بیان می کنند. اما بهتر است توجه کنید که اتو خیلی سبک، به دلیل فشار کمی که به لباس وارد می کند، اتوکشی دلخواهی را برای شما فراهم نمی کند. از طرف دیگر، سنگینی دستگاه نیز باعث خسته شدن و ناراحتی فرد، در زمان اتو کشیدن لباس ها می شود. و کار اتوکشی را برای شما سخت خواهد کرد. بهتر است اتو بخاری با توجه به نیاز با وزن مناسب انتخاب کنید.

ظرفیت مخزن آب

از دیگر معیار های مهم در خرید اتوبخار، ظرفیت مخزن آب دستگاه می باشد. همان طور که می دانید آب موجود در مخرن اتو های بخار به جوش آمده و تبدیل به بخار می شود. و در نهایت از حفره های کف اتو خارج می شود. هر چقدر مخزن آب دستگاه بزرگتر باشد، شما مدت زمان بیشتری برای اتو کردن یکباره لباس هایتان خواهید داشت. و دیگر نیازی به پر نمودن مداوم مخزن در حین اتوکشی نیست.

اگر خانواده پرجمعیتی دارید و در زمان اتو کشی، حجم زیادی لباس را اتو می کنید. پیشنهاد می کنیم، اتویی با گنجایش مخزن بالا خریداری کنید. اما اگر تعداد خانواده و دفعات استفاده از دستگاه در خانه شما کم است. بهتر است به فکر خرید اتوی بخار با ظرفیت کم باشید. ظرفیت مخزن آب اتو های بخار بر مبنای سی سی اندازه گیری می شود.

طول سیم اتوبخار

هر چقدر طول سیم اتوبخار بیشتر باشد، اتوکشی راحت تر و منعطف تر خواهد بود. و افراد آزادی حرکت بیشتری در زمان اتو کردن لباس ها خواهند داشت. اگر معمولا با پارچه های بزرگ سر و کار دارید، بهتر است به اندازه سیم توجه نمایید تا کارتان را با آسودگی بیشتری انجام دهید.

قابلیت های جدید در اتو بخار

از قابلیت های جدید که در اتوبخار گنجانده شده، چرخش ۳۶۰ درجه سیم و قطح کننده خودکار اتو است. از دیگر قابلیت ها شستشوی خودکار مخزن، ضد چکه بودن و قابلیت بخاردهی به صورت عمودی قابل اشاره است.

خرید اتو بخار

برند های معتبر خرید اتوبخار

کمپانی های خارجی و ایرانی زیادی در حوزه تولید انواع اتو خانگی فعالیت دارند. از مهمترین برند ها می توان به برند بوش، پاناسونیک، فیلیپس، تفال، فلر، پارس خزر و… اشاره نمود.

کلام آخر

در صورتی که قصد خرید اتوبخار را دارید، ابتدا باید تفاوت اتو بخار و اتو های معمولی را بدانید. تا بتوانید بهترین مدل اتو را خریداری نمایید. می توانید با بررسی سایت جنرال پلاس بهترین اتوبخار از برندهای معتبر را با قیمت مناسب خریداری کنید.

اتوبخار دسینی مدل dessini si-7007 steam iron
اتوبخار فیلیپس مدل gc2994
اتوبخار بوش مدل 1288

برای اطلاع از تخفیف های سایت جنرال پلاس و دریافت کدهای تخفیف روزانه به تلگرام ما بپیوندید.

دیدگاهتان را بنویسید

X