قابلمه یکی از پرکاربردترین لوازم موجود در آشپزخانه است. اکثر خانم های خانه‌دار می‌خواهند که بهترین و باکیفیت ترین سرویس های قابلمه را در اختیار داشته باشند. داشتن سرویس قابلمه باکیفیت تاثیر بی نظیری بر کیفیت آشپزی و غذای آماده شده، می گذارد. اگر در ساخت سرویس قابلمه از مواد مرغوب استفاده نشود، می تواند خسارت های شدیدی به سلامت خانواده بزند. خرید و تشخیص سرویس قابلمه ی مناسب برای افراد کار بسیاری دشوار است. از این رو ما سعی کردیم در این مقاله به معرفی راهنمای جامع خرید قابلمه بپردازیم. در واقع ما سعی می کنیم تا با معرفی معیارهای مناسب در خرید قابلمه، به شما در خرید قابلمه ی موردنظر کمک کنیم. اگر نمی دانید که چه سرویس قابلمه ای برای شما مناسب است، پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

جنرال پلاس یکی از فروشگاه های اینترنتی است که در زمینه ی عرضه ی لوازم خانگی فعالیت می کند. همکاران ما سعی کردند تا باکیفیت ترین محصولات را با مناسب ترین قیمت عرضه کنند. شما می توانید با مراجعه به این سایت، به خرید سریس قابلمه ی موردنظر خود بپردازید. این اطمینان را داشته باشید که محصولات جنرال پلاس دارای ضمانت اصالت کالاست و بیشترین کیفیت را به شما تضمین می دهد.

معیارهای مناسب در خرید قابلمه

زمانی که برای خرید سرویس قابلمه به بازارها و فروشگاه های اینترنتی مراجعه می کنیم، با انبوه متنوعی از سرویس قابلمه مواجه می شویم. از انواع سرویس قابلمه ها می توان به قابلمه ی سرامیکی، تفلون، چدن، استیل، گرانیتی، آلومینیومی، مسی، سیلیکونی، لعابی، شیشه ای و قابلمه ی هاردآنادایز اشاره کرد. معمولا سرویس قابلمه ی خریداری شده باید با کاربرد و استفاده ای که افراد دارند، شباهت داشته باشد. در ادامه به معرفی و بررسی سرویس های قابلمه می پردازیم: 

قابلمه ی چدن:

از ویژگی های برجسته ی قابلمه های چدن می توان به پخت و پز طولانی مدت با دمای متوسط یا زیاد و تحمل حرارت بالا اشاره کرد. پیدا کردن قابلمه ی چدن واقعی در بازار بسیار سخت است. معمولا قابلمه هایی که تحت عنوان قابلمه های چدن فروخته می شوند، دارای بدنه ای از جنس آلومینیوم با روکش تفلون می باشد. برای تشخیص قابلمه ی چدن، بهتر است که از خود فروشنده راهنمایی لازم را دریافت کنید. علاوه بر این، اگر روی سطح قابلمه های چدن خراشی ایجاد شود باعث زنگ زدگی آن می شود. بطور کلی قابلمه های چدن عمر بالا و وزن زیادی دارند. از این رو، این نوع قابلمه گران قیمت است و از طرفی تنوع زیادی از لحاظ طرح و رنگ ندارد.

معیارهای مناسب در خرید سرویس قابلمه

قا‌بلمه استیل:

در بحث بررسی معیارهای مناسب در خرید قابلمه، سرویس قابلمه ی استیل اهمیت زیادی دارد. از مهم ترین ویژگی هایی که باعث افزایش اهمیت سرویس استیل می شود، می توان به قیمت مناسب، عدم زنگ زدن و عمر طولانی اشاره کرد. از طرف‌دیگر، سرویس قابلمه ی استیل با غذا واکنش نشان نمی دهد و سلامتی جسم افراد را تضمین می کند. البته یکی از خصوصیات منفی این سرویس قابلمه، انتقال سریع حرارت به غذا می باشد. همین مورد می‌تواند احتمال سوختگی غذا را افزایش دهد که شما می‌توانید با مدیریت حرارت شعله آن را رفع کنید. البته بعضی از شرکت های تولید کننده، لایه ی بیرونی این قابلمه ها را از مس یا آلومینیوم درست می کند تا مقدار حرارت منتقل شده، تعدیل یابد. بهترین راه برای تمیز کردن غذاهای چسبیده به سطح قابلمه ی استیل، سرکه یا استیل شو می باشد.

معیارهای مناسب در خرید سرویس قابلمه

قابلمه ی تفلون:

یکی‌از انواع قابلمه‌ها که از زمان گذشته در بین خانواده‌های ما بسیار محبوب بوده‌است، سرویس قابلمه ی تفلون است. در بحث بررسی معیارهای مناسب در خرید قابلمه، قابلمه های تفلون به دلیل نچسبیدن غذا به آن، مصرف کم روغن برای پخت و پز و سشتشوی راحت برای ما حائز اهمیت هستند. بهتر است برای جلوگیری از ایجاد خراش بر روی سطح این در این قابلمه ها، از قاشق های پلاستیکی و چوبی استفاده شود. اگر سطح قابلمه های تفلون خراشیده شود، می تواند ماده ای به نام کادمیوم را با غذا مخلوط کرده و باعث بروز مشکلاتی مانند سرطان، ضایعات پوستی و کوتاهی قد شود.

قابلمه های گرانیتی:

در بحث بررسی معیارهای مناسب در خرید قابلمه، یکی از قابلمه هایی که دارای اهمیت های فراوانی است، سرویس قابلمه ی گرانیتی می باشد. سرویس قابلمه ی گرانیتی گرما را در خود نگه می دارد و از سوزاندن غذا جلوگیری می کند. از دیگر خصوصیات مثبت آن می توان به مصرف روغن کم، عدم تغییر طعم غذا و نچسب بودن اشاره کرد. جنس گرانیتی، خیال افراد را از نظر تمیزی و بهداشت غذای آماده شده راحت می کند.

معیارهای مناسب در خرید سرویس قابلمه

قابلمه ی سرامیکی:

سرویس قابلمه ی سرامیکی جز مدل های پیشرفته ی قابلمه است که نسبت به سرویس های دیگر از قیمت بیشتری برخوردار است. یکی از اتفاقاتی که می تواند در هنگام کار با سرویس قابلمه ی سرامیکی رخ بدهد، جدا شدن تکه ای از قابلمه و قاطی شدن با غذا است. پس در هنگام استفاده از قابلمه های سرامیکی مراقب باشید تا قطعه ای از آن جدا نشود. از مهم ترین ویژگی های این سرویس قابلمه انتقال و پخش حرارت و مقاومت قابل قبول در برابر خوردگی و خراشیدگی اشاره کرد.

قا‌بلمه مسی:

از ویژگی های مثبت قابلمه های مسی می توان به پخش حرارت یکسان و یکنواخت اشاره کرد. در بحث بررسی معیارهای مناسب در خرید قابلمه، آنچه برای ما حائز اهمیت است قلع اندود کردن قابلمه‌های مسی است. معمولا بعد از مدتی استفاده از قابلمه های مسی، سطح قلع درون آن ها از بین می رود. برای اینکار بهتر است بعد از مدتی قابلمه های مسی را قلع اندود کرد تا از سلامت غذا کاسته نشود. در زمان قدیم افراد معتقد بودند که استفاده از دیگ‌های مسی می تواند نیاز بدن به مس را تامین کند. اما با پیشرفت علم اثبات شد که این حرف اشتباه است.

معیارهایی در خرید سرویس قابلمه

قابلمه ی آلومینیومی:

اگر به دنبال قابلمه های ارزان و سبک هستید، سرویس قابلمه ی آلومینیومی مناسب ترین انتخاب است. در بحث بررسی معیارهای مناسب در خرید قابلمه، غذاهای اسیدی می توانند با آلومینیوم واکنش دهند و باعث بروز مشکلات کبدی، کلیوی و غیره در بدن شوند. این سرویس قابلمه نسبت به انواع دیگر زودتر سوراخ می شود. پس در هنگام استفاده از این سرویس قابلمه، از ساییدن آن ها جلوگیری کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا به بررسی معیارهای مناسب در خرید سرویس قابلمه بپردازیم. روش نگهداری و تمیز‌کردن سرویس های قابلمه، مورد تعیین کننده ای در بحث ماندگاری و طول عمر آن ها دارد. همکاران ما سرویس های قابلمه باکیفیت را با قیمت مناسب در سایت جنرال پلاس قرار داده اند. شما می توانید به جنرال پلاس مراجعه کرده و به خرید قابلمه ی موردنظر خود بپردازید.

برای اطلاع از تخفیف های سایت جنرال پلاس و دریافت کدهای تخفیف روزانه به تلگرام ما بپیوندید.

دیدگاهتان را بنویسید

X