نظافت؛ یک اصل اساسی برای ایجاد سلامتی در هر محیط است. برای ایجاد محیطی تمیز و عاری از آلودگی وسایل و لوازم خانگی بسیاری تولید و طراحی شده اند. جاروبرقی سطلی یکی از این قبیل موارد است که از گذشته های دور تا کنون به کمک بشر آمده است. استفاده از این جارو برقی ها، پاکسازی محیط را با سهولت بالایی رو به رو می کند. در این قسمت از سایت جنرال پلاس با ما همراه باشید تا در رابطه با این وسایل بیش تر بدانید.

معرفی جاروبرقی سطلی  

اولین جاروبرقی ها در قرن بیستم میلادی وارد بازار شدند. این لوازم برقی، که توسط یک موتور الکتریکی کار می کنند، در ایالت متحده اختراع شدند. جاروبرقی سطلی نیز از گذشته تا کنون با پیشرفت و رشد تکنولوژی، تغییراتی کرده است و ساختار آن دستخوش تحول شده است. جاروبرقی سطلی  دارای ظاهری استوانه ای است. آن ها برخلاف انواع جاروبرقی امروزی، بر پایه خود به صورت ایستاده قرار می گیرند. افزون بر شکل ظاهری آن ها تفاوت های بارز با انواع جاروبرقی های معمولی دارند.

انواع آن ها دارای مخزن های بزرگ تری در قیاس با سایر جاروبرقی دارند. موتور آن ها نیز در قسمت هایی متفاوتی قرار گرفته است. انواع آن ها ابعاد بزرگ تری دارند. به همین سبب آن ها را در مراکز صنعتی بیش تر به کار می برند. برای هتل ها و میهمان خانه ها و… نیز استفاده از آن ها بسیار گسترش دارد. این جارو ها دسته های مختلفی دارند. آن ها را در دسته  های سه موتوره، صنعتی و غیر صنعتی تقسیم بندی می کنند.

مزایای جاروبرقی

جاروبرقی های صنعتی

یکی از قوی ترین انواع جاروبرقی سطلی می باشند؛ در محیط هایی همچون هتل و کارخانه ها و…. بسیار کاربرد دارند. آن ها دارای یک محفظه بوده که با یک مکنده، در داخل آن خلا  به وجود می آورند. این خلا موجب جمع آوری زباله ها می شود. به سبب تفاوت فشار موجود بین محفظه و هوای بیرون آن، زباله ها به درون آن جمع آوری می شوند. یکی از کاربرد های آن ها برای موارد صنعتی است، چون قدرت آن ها در جا به جایی مواد بالا است و می تواند در انتقال آن ها موثر باشد.

جاروبرقی های نیمه صنعتی

این دسته از انواع جاروبرقی سطلی دارای مخزن های کوچک تری به نسبت جارو های صنعتی هستند. همچنین آن ها می توانند، بی وقفه کار کنند و خللی در کیفیت شان پدید نمی آید. اغلب این دسته جاروبرقی سطلی،  دارای دسته تغییر ناپذیر هستند و سایز آن ها غیر قابل تنظیم است. دسته آن ها فلزی است و پارویی ساده دارند. قابلیت سیم جمع کن نیز در آن ها وجود ندارد.

جاروبرقی های نیمه صنعتی

جارو های سه موتوره

این دسته از جاروبرقی های سطلی، شامل نمونه های خانگی و نیمه صنعتی می شود. آن ها با برق تک فاز کار می کنند. ظرفیت محفظه آن ها محدوده گسترده ای را دارا می باشد. از چند لیتر تا صد لیتر را در بر می گیرند. موتور آن ها یا زغالی است و یا کولکتوری طراحی شده است. آن ها را می توان تا 20 دقیقه به استفاده رساند. جنس سطح خارجی اغلب جارو های سه موتوره، پلاستیک اورتان و یا استینلس استیل می باشد. به دلیل مکندگی قوی که دارند، آن ها را در رستوران ها و بیمارستان ها و… بسیار به استفاده می رسانند.

برای خرید هر یک از انواع آن ها باید به برخی موارد مهم توجه لازم را داشته باشید. در ادامه برای تکمیل فرایند خرید شما، به ارائه این پارامتر ها می پردازیم.

موتور جاروبرقی

یکی از مهم ترین نکات در کیفیت جاروبرقی سطلی قدرت موتور الکتریکی آن است. این لوازم خانگی، ماشین هایی هستند که با برق کار می کنند. می توان گفت که یکی از مهم ترین بخش های یک جاروبرقی سطلی موتور آن ها است. موتور جارو های سطلی مدل ها و توان های مختلفی دارد که در حین خرید باید به آن توجه داشته باشید.

جارو برقی

قدرت مکش جاروبرقی سطلی

با توجه به مکانی که قصد خرید جارو برقی برای آن را دارید، باید قدرت مکش و موتور مناسبی را انتخاب کنید. این محصولات برای مصارف صنعتی و نیمه صنعتی در مکش های بالاتری تولید می شوند. اما در منازل اغلب کثیفی و آلودگی کم تری وجود دارد و به همین سبب به مکش های خیلی زیاد در این وسایل نیازی نیست.

ابعاد مخزن جاروبرقی سطلی

به نسبت ابعاد مکانی که از جارو در آن استفاده می کنید، باید حجم و ابعاد مخزن آن ها را انتخاب کنید. ابعاد مخزن جارو های سطلی اغلب بزرگ تر از سایر نمونه ها است. اگر در حین خرید این اصل را مد نظر قرار ندهید، دچار مشکلاتی خواهید شد! تصور کنید که که برای یک محیط بزرگ صنعتی، از یک جاروبرقی نیمه صنعتی با مخزنی کوچک استفاده کنید؛ در این صورت در حین کار مخزن دستگاه زود پر می شود و شما باید زمان زیادی را صرف خالی کردن آن برای استفاده مجدد کنید.

این جارو ها مزایای بسیاری دارند. برخی از آن ها را در ادامه شرح می دهیم.

مزایای استفاده از جاروبرقی سطلی

جاروبرقی سطلی  یکی از بهترین اقلام جهت نظافت محیط است که همه آلودگی های خشک و تر را با آن ها می توان جمع آوری کرد. برخی از مزایای استفاده از آن ها را در زیر می بینید:

ایجاد هوایی مطبوع در محیط

این جارو ها در محیط هوای مطبوعی را ایجاد می کنند. حمل و نقل آن ها به سبب وجود برخی چرخ گرد های زیر آن بسیار ساده صورت می گیرد. افزون بر این خرطومی و دسته آن نیز ارگونومیک می باشد که همین امر موجب می شود، به همه قسمت های یک محیط، گوشه و کناره های یک اتاق و هر فضای دور از دسترس، برای پاکسازی دسترسی داشته باشید. آن ها هوشمند هستند و فیلتر های آن ها مکش بسیار بالایی دارند و آلودگی هایی که از محیط دریافت کرده اند را به آن باز نمی گردانند. به همین سبب نیز سبب ایجاد هوایی مطبوع در فضا می شوند.

معایب جاروبرقی

کاهش هزینه ها

این جارو برقی ها کاربرد ساده ای دارند؛ قدرت تمیز کاری آن ها بالا است و امر نظافت را سهل تر می سازند. حتی حمل و نقل و انتقال آن ها نیز کار ساده ای است. به همین دلیل نیز به تعداد افراد خدماتی کم تری برای کار با آن ها در مراکز صنعتی و منازل نیاز است. این امر خود به خود هزینه ها را کاهش می دهد. آن ها توان بسیار بالایی دارند و به همین سبب نیازی نیست که هر قسمت از محیط های آلوده را چند بار با آن ها جارو بکشید و ساعت ها آن ها را روشن نگاه دارید، به این ترتیب هزینه های برق و انرژی شما نیز به طرز قابل توجهی کاهش می یابد.

ایجاد محیطی سالم

این جارو های سطلی دارای فیلتر هایی هستند که آلودگی ها را از هوای محیط حذف می کند. گرد و غبار اصولا برای سلامتی افراد مضر هستند. با هر بار جاروبرقی کشیدن، این ذرات در هوا معلق می شوند. این درحالی است که با استفاده از یک جاروبرقی سطلی که فیلتر های تهویه در آن ها تعبیه شده است، این مشکل به کلی حل شده و سلامتی افراد تضمین می شود. ریه بدن هر فرد، یکی از اعضای حیاتی بدن وی محسوب می شود، محافظت از ریه ها به همین سبب یک امر خطیر است. با این جارو ها گرد و غبار به ریه شما نفوذی نخواهد داشت.

کاهش سر و صدا در مدل های جدید جاروبرقی سطلی

 اگر از صدای سر سام آور لوازم برقی جارو کشی در منزل خود به ستوه آمده اید، این نوع جارو های سطلی را امتحان کنید! با آن ها می توانید در محیطی آرام و ساکت به تمیز کاری بپردازید. یکی از مزیت های آن ها صدای پایینی است که در حین کار تولید می کنند. گاها در برخی محیط ها همچون بیمارستان، برای حفظ آرامش افراد نیاز به استفاده از وسایل نظافتی با صدای کم وجود دارد که این جارو برقی های سطلی به رفع این مشکل نیز پرداخته اند.

قابلیت مکش مواد مایع

هر جاروبرقی، برای جمع آوری مواد خشک در محیط به کار برده می شود؛ به ندرت جارویی را می توان یافت که توانایی نظافت آلودگی های مایع را نیز داشته باشد و بتواند مایعات را نیز جمع آوری کنید.  این مورد نیز یکی از مزایای عمده این جارو های سطلی برقی به شمار می رود. برای بسیاری از کارخانه ها و مراکز پتروشیمی و … این پارامتر بسیار مهم تلقی می شود.

کاربرد های چند منظوره از جاروبرقی سطلی

جاروبرقی سطلی فقط برای نظافت محیط به کار برده نمی شود. استفاده های آن ها نامحدودند! به جز از بین بردن ذرات گرد و غبار از محیط، از جمله کارایی های دیگر این دستگاه ها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تخلیه باد تشک ها و وسایل بادی بازی مخصوص به کودکان
  2. باز کردن لوله ها،
  3. تمیز کاری و نظافت محیط های دور از دسترسی چون شومینه و بخاری های هیزمی،
  4. جمع آوری و پاروی برف
  5. و…

تخلیه ساده مخزن جاروبرقی

یکی از مهم ترین دغدغه های افراد برای استفاده از جاروبرقی ها در انواع صنعتی و خانگی، نحوه تخلیه آلودگی های جمع آوری شده در دستگاه می باشد. در این جارو های برقی، آلودگی های خشک را با استفاده از دسته ها تعبیه شده در آن به سادگی می توان تخیله کرد. برای خروج آلودگی های مایع نیز با شیلنگ های موجود در آن می توان به تخلیه پرداخت. باید در حین کار با آن ها به تخلیه این مواد نیز اهمیت دهید؛ چرا که در صورت عدم تخلیه به موقع، آلودگی ها در آن روی هم انباشته شده و به دستگاه فشار وارد می شود و در نهایت می تواند منجر به خاموشی ناگهانی و از کار افتادن موتور دستگاه شوند. به همین علت تخلیه به موقع این وسایل برقی اهمیت می یابد.

قابلیت جداسازی ذرات زباله

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، این دستگاه، هم قابلیت جمع آوری ذرات مایع و هم قابلیت نظافت مواد خشک از محیط را دارا می باشند. اما سیستم هوشمند آن ها به گونه ای طراحی شده است که می تواند، هر دو نوع آلودگی را از هم جداسازی کند؛ افزون بر این،  هر جاروبرقی سطلی دارای یک پمپ مکش است که در بالای آن جریان هوا کم تر می شود. این امر موجب جداسازی ذرات زباله سنگین و سبک از هم می گردد و در نهایت آلودگی ها طبقه بندی می شوند. هر یک از آن ها دارای دو نازل برای شناسایی مواد مایع یا خشک و جامد دارند.

معایب برخی از انواع جاروبرقی سطلی

این جارو ها افزون بر موارد کاربردی فراوانی که دارند، می توانند عیوبی را نیز در بر گیرند. به ویژه اگر برند های غیر اورژینال آن ها را تهیه کنید. برخی از معایب احتمالی این دستگاه ها را در ادامه در سایت جنرال پلاس بر می شماریم.

لرزش جارو در اثر استفاده طولانی:

  1.    برخی از جارو های سطلی پس از روشن ماندن طولانی مدت، دچار لرزش می شوند. این یک امتیاز منفی است و در چنین شرایطی کیفیت آن ها زیر سوال می رود.

جنس بدنه:

 برخی از مدل های جاروبرقی سطلی دارای جنس مقاومی در بدنه خود نیستند. جارو ها در طول استفاده برای پاکسازی محیط، ممکن است، صدماتی ببینند و یا ضرباتی به آن ها وارد شود، اگر جنس بدنه آن ها استحکام کافی را نداشته باشد، به اجزای داخلی آن ها نیز آسیب وارد می شود و این می تواند یکی از مهم ترین عیوب برخی از جارو های سطلی به شمار رود.

مسدود شدن فلیتر جاروبرقی سطلی:  

در برخی از مدل های جارو های سطلی که امکان جداسازی فیلتر و یا تعویض آن وجود ندارد، پس از مدتی فیلتر مربوطه توسط مواد و ذراتی که توسط مکنده جذب شده است، پر شده و مسدود می شود. در چنین شرایطی جارو نمی تواند، به خوبی به فرایند خود ادامه دهد. به همین سبب در برخی مدل های جدید، فیلتر ها را با قابلیت جداسازی از دستگاه تولید کرده اند.

حجم و وزن بالا:

وزن  جارو های سطلی اغلب بالا است و گاها حمل و نقل آن ها کار ساده ای نیست. همچنین این وزن های بالا، می تواند تاثیر نا مطلوبی بر فرایند نظافت داشته باشد و این امر را نیز دشوار سازد.

کوتاه بودن سیم:

 این مورد می تواند، مشکلات جدی ایجاد کند. اگر سیم جاروی شما کوتاه باشد، برای نظافت مسافت های طولانی دچار مشکل می شوید و کار شما چند برابر می شود. تصور کنید که قصد نظافت خانه ای با مساحت بزرگ را دارید، اغلب این جارو ها با سیم هایی 5 متری تولید می شوند. شما ناچارید برای نظافت هر یک از قسمت های خانه، سیم را از پریز قبلی جدا کنید و در قسمت دیگری متصل سازید.

اجزای تشکیل دهنده هر جاروبرقی سطلی

  1. موتور های مکنده کلکتوری: همان طور که گفته شد اساس کار این دستگاه ها هستند؛ عملکرد آن ها پیوسته نیست. باید هر 30 الی 40 دقیقه جارو را خاموش کرد، تا موتور آن اندکی خنک شود و مجدد به کار با آن پرداخت. این امر سبب افزایش طول عمر موتور نیز می شود.
  2. پمپ سانتریفیوژال: این پمپ ها قابلیت مکش را باری کار دستگاه فراهم می کنند. بر روی برخی از انواع جاروبرقی سطلی،  دکمه هایی نیز برای تنظیم قدرت مکش دستگاه تعبیه شده است.
  3. سیستم های فیلتراسیون: این قسمت از جاوربرقی های سطلی، که اغلب به صورت یک کیسه طراحی شده اند، نقش به سزایی در دستگاه ایفا می کنند. آن ها را باید هر چند وقت یک بار از جارو برقی خارج کرده و به نظافت آن پرداخت.
  4. مخزن: این قسمت از جارو برقی اغلب در جنس پلاستیک یا استیل تولید می شود.
  5. برخی لوازم جانبی: به همراه هر دستگاه جاروبرقی سطلی که خریداری می کنید، برخی تجهیزات را نیز به شما ارائه می دهند. انواع سری های مختلف برای نظافت قسمت های گوناگون از محیط، نازل های شناسایی زباله ها و… از جمله آن ها هستند. اهمیت وجود آن ها به سبب ممکن کردن نظافت در همه سطوح هموار و غیر هموار محیط می باشد.

در ادامه شما را با برخی مدل های جارو های سطلی ایرانی آشنا می کنیم. با سایت جنرال پلاس  همراه باشید.

برند سپاهان جارو برقی سطلی، مدل شکوفه

این جارو برقی قرمز رنگ بوده و گنجایشی در حدود 21 لیتری دارد. مکش آن 230 وات است. آن را در دسته بهترین برند های ایرانی جاروبرقی جای می دهند. جاروبرقی سطلی سپاهان، قدرت موتور و مکندگی قوی دارد و به همین سبب طول عمر آن ها را نیز بالا ارزیابی می کنند. سیم جاروبرقی سپاهان، 10 متری است و به سادگی در همه قسمت های خانه می توانید آن را به کار برید. مخزن آن را با آب نیز می توانید، به سادگی شست و شو دهید. موتور آن دو پروانه ای است. همچنین مجهز به پارو و فیلتر هوا می باشد.

جاروبرقی سطلی مدل تیوا 4200

این برند از جاروبرقی سطلی نیز با موتوری آلمانی کار می کند. مکندگی و قدرت موتور آن قابل قبول می باشد. مهم ترین مزیت خرید آن ها لوله های تلسکوپی به کار رفته در این برند است. تعداد سری هایی که به عنوان لوازم جانبی به همراه آن ارائه می دهند بالا است و به همین سبب امکان نظافت هر قسمت از خانه با آن ها فراهم می باشد. دکمه های آن لمسی است و به سادگی می توانید موارد مورد نظر را بر روی آن تنظیم کنید. یکی از معایب آن کیفیت پایین جنس بدنه این جارو ها می باشد. اما در قیاس با سایر مدل های جاروبرقی سطلی قیمت های بهینه تری دارند.

جارو برقی پلار 2700

این جارو برقی ایرانی نیز در دسته بهترین ها جای می گیرد. آن ها با توان 1600 وات در موتور کار می کنند و در این زمینه قدرت قابل قبولی دارند. سیم آن ها قابلیت جمع کن خودکار دارد. همچنین پاکت آن ها می تواند یک بار مصرف باشد که امتیازی مثبت برای این دستگاه محسوب می شود.

این موارد مدل های ایرانی جارو های سطلی بودند، اما اگر قصد دارید، هزینه بیش تری برای این محصولات پرداخت کنید، برخی از مدل های خارجی آن ها به شما پیشنهاد داده می شوند.

جاروبرقی سطلی والنوت مدل W-3000

این جارو برقی های سطلی وزن 6 کیلوگرمی دارند و ابعاد آن ها 300×350×450 میلی متری است. مشخصات فنی آن ها شامل:

  1. قدرت موتور  و توان مکش 1400 وات
  2. محدوده توان مصرفی آن ها بین 1500 تا 2000 وات می باشد.
  3. فیلتر بهداشتی  دارند.
  4. لوله تلسکوپی دارند.
  5. کابل برق آن ها 5 متری است.
  6. شعاع کارکرد ان ها 7 متر است.
  7. میزان صدای آن ها نیز 75 دسیبل است.
  8. مخزن آن ها 18 لیتر گنجایش دارد.
  9. فیلتری 3 مرحله ای دارند.
جاروبرقی سطلی والنوت مدل W-3000

جارو برقی کرشر مدل WD 4

این برند جارو برقی در ابعاد  550 × 380 × 400   تولید می شود. زن آن ها 7 کیلوگرم است و قدرت موتور 1600 وات دارند. یکی از ویژگی های اساسی آن ها توانایی شان در جذب مایعات است. این دستگاه فیلتر بهداشتی دارد و فیلتر های خروجی آن ها از نوع HEPA می باشد. آن ها دارای کابل برق 5 متری هستند. گنجایش مخزن آن ها 20 لیتر است.  همچنین جنس مخزن آن ها پلاستیکی است. این دستگاه جاروبرقی دارای سیستم قفل کننده است و قابلیت مکنده و دمنده دارد. کاربرد های آن ها بیش تر در مصارف خانگی و کارگاهی است. برخی لوازم جانبی را نیز به همراه آن ها ارائه می دهند؛ همچون شیلنگ های مکش، لوله های دو تکه، سری های سطوح مخصوص به نواحی خشک و تر و …

سخن پایانی…

سایت جنرال پلاس ارائه دهنده جدید ترین و بهترین اطلاعات درباره انواع لوازم خانگی پرمصرف است. در این قسمت از سایت ویژگی های یکی از پر کاربرد ترین انواع لوازم خانگی را بر شمردین. جاروبرقی سطلی، محصولی قدیمی ولی پر کاربرد است که از گذشته های دور آن ها را برای رعایت هر چه بیش تر نکات بهداشتی به کار می بردند. این جارو ها در برند های مطرح جهانی تولید می شوند که برخی از مشهور ترین آن ها  را نیز به شما  مخاطبان عزیز معرفی کردیم. از این که ما را همراهی کردید، سپاس گزاریم.

جاروبرقی بوش مدل 705
جاروبرقی بوش bgl8slim1
جارو برقی بوش مدل bgl8pro5

برای اطلاع از تخفیف های جنرال پلاس و دریافت کدهای تخفیف روزانه به تلگرام ما بپیوندید!

دیدگاهتان را بنویسید

X