آقایان ساعات بسیاری از طول هفته خود را به کوتاه کردن و زدن موهای زائد صورت می پردازند. برای این منظور از گذشته های دور تاکنون از ابزار های خاصی بهره برده می شد. انواع تیغ ها، ژیلت ها، تریمر ها و البته انواع ریش تراش های با کیفیت از ابزار های مورد استفاده آقایان در این زمینه بوده اند. در سایت جنرال پلاس با ما همراه باشید تا این محصولات کاربردی را بشناسید.

خرید ریش تراش

معرفی اجمالی ریش تراش

در این خصوص با دو محصول رو به رو هستیم. اول ماشین های تریمر و دوم ماشین های ریش تراش. تفاوت این دو نوع دستگاه با هم در نحوه از بین بردن موهای زائد است. تریمر ها نمی توانند، مو ها را از ته بتراشند و فقط به صورت سطحی به کوتاه کردن آن ها می پردازند. اما انواع ریش تراش مو ها را از از ریشه می کنند و این موجب می شود که مو ها دیر تر رشد نمایند. اولین ریش‌تراش های برقی در سال 1930 اختراع و تولید شدند. در آن زمان مزیت استفاده از این ماشین های اصلاح را، در از بین بردن مو های زائد بدون نیاز به کف می دانستند. چرا که مردان آن دوران اغلب برای از بین بردن مو ها با تیغ باید از کف استفاده می کردند.

این ماشین های اصلاح قابلیت اصلاح مو ها به صورت خشک را برای افراد فراهم کردند. اولین برند های ارائه دهنده ریش تراش، فیلیپس و رمینگتون بودند که با طراحی مبتکرانه ای این ماشین ها را ابداع کردند. برند فیلیپس از همان ابتدا تیغه هایی چرخشی برای این دستگاه تعبیه کرده بود و هر چه پیش تر می رفت، مکانیزم های برش مو توسط تیغه های این دستگاه ها به روز تر و جدید تر می شد. ریش‌تراش های امروزی دارای دو مدل تیغه فویلی و چرخشی هستند. در ادامه به معرفی این دو مدل می پردازیم.

نوع تیغه ریش تراش

یکی از بخش های مهم این ماشین ها، تیغه آن ها می باشد. نوع چرخشی و نوسانی این دستگاه ها طرفداران مخصوص به خود را دارد. همچنین انواع فویلی آن نیز محصولات متنوعی دارند که فروش خوبی داشته اند. نمی توان تعیین کرد که کدام یک از این دو مدل بهتر است. پاناسونیک و براون یکی از مهم ترین تولید کنندگان ریش تراش با تیغه های فویلی هستند. انواع این تیغ ها با یک روکش فلزی در سر ریش‌‌تراش ها قرار می گیرند. انواع فویلی بین یک تا پنج تیغه دارند و نمونه های چرخشی اغلب 3 تیغه هستند. برند فیلیپس محصولات خود را به صورت دو لبه تولید می کند.

یکی از لبه های ماشین های اصلاح فیلیپس، برای بلند کردن مو ها و دیگری برای قطع کردن مو به کار برده می شود. زاویه برش ریش تراش های امروزی، 30 درجه است و استفاده ای بهینه دارند. آن ها را با استفاده از فناوری نانو تولید می کنند. پوشش فلزی که بر روی تیغه ها تعبیه شده است نیز نقش موثری در کیفیت و کارایی آنها ایفا می کند. در همه جای صورت آقایان مو ها به یک اندازه رشد نمی کنند. به طور مثال مو های نواحی زیر گردن، اغلب ریز تر هستند. به همین سبب پوشش فلزی باید به گونه ای طراحی شود که این مو های نازک و ریز را به سمت بالا آورده و قطع کند. پوشش فلزی برند براون به صورت زنبوری طراحی شده است که مو ها را در همه اندازه ها به سادگی گیر می اندازد.

معرفی ریش تراش هایی با کارایی خشک و مرطوب

انواع ‌ریش‌تراش های کنونی، برخلاف گذشته تنها به صورت خشک استفاده نمی شوند، بلکه می توان آن ها را در محیط های مرطوب نیز به کار برد. این محصولات مرغوب در برابر نفوذ آب مقاومت دارند. این مقاومت در برند ها و مدل های مختلف آن ها، درجه بندی هایی دارد. و بر روی بسته بندی های آن ها مشخصات و توصیه های سازندگان محصول را درج کرده اند که در این زمینه به خوبی شما را یاری می دهند. این ویژگی به کاربران این قابلیت را می دهد که بتوانند سری آن ها را پس از هر بار استفاده زیر آب گرفته و به سادگی آن را بشویند.

کیفیت متوسط آن ها را می توان در حمام نیز به کار برد، اما باید از فرو بردن آن ها در آب خودداری کنید. اما کیفیت های بالا از این ماشین ها، مخصوص استفاده زیر دوش حمام بوده و خللی در آن ها پدید نمی آید. اگر ریش تراش شما در حالت شارژ باشد، به هیچ عنوان نباید زیر آب برده شود! این امر خطرات بسیاری را به همراه دارد.

شارژ برقی یا استفاده از باتری؟

برخی از این ماشین ها با برق کار می کنند و انرژی مورد نیاز آن ها از برق تامین می گردد. برخی دیگر با باتری کار می کنند. انواع ریش تراش برقی، باید حتما مرتبا به برق متصل باشند تا کارایی داشته باشند، به همین سبب شما باید اصلاح صورت خود را همیشه در کنار یک پریز برق انجام دهید! در عوض دور موتور این دستگاه ها بالاتر است و با قدرت بیش تری به قطع مو های شما می پردازند.

نمونه های باتری خور این دستگاه ها، به دو دسته تقسیم می شوند. نمونه های باتری قابل شارژ، و نمونه های باتری غیر قابل شارژ. قیمت انواع باتری خور قابل شارژی این دستگاه ها بالاتر است. اما در عوض دیگر هزینه هایی برای تعویض باتری پرداخت نخواهید کرد و این مورد مهم، آسیب کم تری نیز به محیط زیست وارد می کند. باتری های این ماشین ها با هم تفاوت هایی دارند. در ادامه به بررسی آن ها به عنوان یکی از اجزای اساسی و قابل توجه ماشین های ریش تراش می پردازیم.

بهترین ریش تراش های جهان

انواع باتری ماشین ریش تراش

باتری هایی که قابلیت شارژ دارند، بر اساس نوع الکترود و یا الکترولیتی که در آن ها به کار برده می شود، تقسیم بندی می گردند. انواع باتری قابل شارژ، باتری های نیکل- کادمیم، نیکل- هیدرید فلز، لیتیوم-یون و لیتیون یون پلیمر هستند. باتری های نکیل هیدرید، ظرفیت بیش تری دارند. آن ها دارای ویژگی اثر حافظه هستند که یکی از معایب آن ها به شمار می رود.

باتری های لیتیوم نمونه های بهتر به شمار می روند. آن ها سریع تر شارژ شده و زمانی که شارژ آن ها تخلیه می شود، با افت فشار کم تری رو به رو خواهند شد. در صنایع الکتریکی بسیاری همچون شارژر های موبایل از این نوع باتری ها بهره برده می شود. این باتری ها در زمان کم تری شارژ می شوند و بازدهی بالاتری دارند. آن ها را بین 1 تا 2 ساعت می توان کامل شارژ کرد. هر ریش تراشی که با باتری لیتیوم یون کار کند، بدون شک قیمت بالاتری نیز دارد.

در این خصوص اشاره می کنیم به پایه شارژ که یکی از کاربردی ترین قطعاتی است که به همراه برخی از ریش تراش ها ارائه می شود. بدون وجود آن ها باید مستقیما این ماشین ها را به برق متصل کنید. انواع مختلفی از آن ها وجود دارد که یکی از بهترین آن ها با قابلیت شست و شو همراه است.

امکانات مهم دستگاه های ریش تراش

هر چه امکانات یک دستگاه بیش تر باشد، بدون شک استفاده از آن ساده تر خواهد بود و بازدهی بیش تری برای شما خواهد داشت.

  1. برخی از ریش تراش ها دارای صفحه نمایش دیجیتالی هستند که اطلاعات کاربردی دستگاه بر روی آن ها نمایش داده می شود. بر روی آن ها درصد شارژ باقی مانده را مشاهده می کنید.
  2. قابلیت تنظیم سرعت موتور نیز یکی از مهم ترین مزیت های این دستگاه ها است که برخی از مدل های این ماشین ها از آن برخوردار می باشند. دور موتور ها را می توانید، بر اساس ضخامت مو ها تعیین کنید. در مدل های پیشرفته تر، خود دستگاه این دور و قدرت را تعیین می کنند.
  3. قابلیت تنظیم و تعیین نوع خط زن در این دستگاه های مخصوص اصلاح نیز از امکانات کاربردی آن ها است. خط زن ها گاهی بر روی سری این دستگاه ها متصل هستند و برخی نیز از آنها جدا هستند و باید خود شما، آن را نصب کنید.
  4. راحتی آرگونومیک آن نیز یکی از قابلیت های مهم آن ها است که باعث می شود دستگاه وزن کم تری داشته باشد و به سادگی قابل حمل گردد. بدین ترتیب دیگر دست کاربرد در حین کار خسته نمی شود.
  5. هشدار low-battery نیز در حین کار شما را راهنمایی می کند.
  6. روش تمیز کردن آن ها نیز یکی از موارد قابل اهمیت در این دستگاه ها به شمار می رود. برخی از آن ها با یک فرچه تمیز می شوند، برخی قابلیت شست و شو زیر آب را دارند و برخی دیگر دارای یک سیستم هستند که دستگاه به صورت خودکار با مایع بهداشتی شسته می شود. بدیهی است که مدل آخر آن قیمت های بسیار گرانی را شامل می شود.

روش اصلاح با ریش تراش های سه تیغه و موتوری

نکاتی را در رابطه با قابلیت های هر دستگاه ریش تراش ارائه کردیم که با توجه به آن ها بتوانید، خرید بهتری در این حوزه داشته باشید. با ما همراه باشید تا با روش استفاده از آنها هم آشنایی داشته باشید. پس از خرید یک دستگاه ریش تراش مهم ترین نکته، نحوه استفاده صحیح از آن است که هم سبب طول عمر دستگاه مربوطه می گردد و هم باعث می شود که ریش تراش استفاده بهینه ای برای ما داشته باشد.

در وهله اول باید دقت کنید که دستگاه را از پایین و زیر گردن به سمت بالا بیاورید. باید آن را در خلاف جهت رویش مو ها حرکت دهید. سرعت حرکت آن را کم تر کنید. هر چه آهسته تر به اصلاح بپردازید، مو ها به سادگی در تیغه های ریش تراش گیر کرده و قطع می گردند. از فشار دادن آن ها بر روی پوست خودداری کنید! چرا که فشار بیش از حد، سبب ایجاد التهاباتی در پوست می شود. اصلاح مو های کوتاه اغلب ساده تر است، به همین سبب در صورت بلند بودن مو های صورت خود، ابتدا با یک تیغ یا قیچی مو ها را کمی کوتاه کنید.

برخی ترجیح می دهند، اصلاح با ریش تراش را پیش از حمام صورت دهند. چرا که چربی پوست را یک عامل کمک کننده در فرایند اصلاح به شمار می آورند. برخی دیگر نیز اصلاح پس از حمام را بهتر می دانند.

برای این که خرید بهتری از این دستگاه ها داشته باشید، باید برخی از مدل های آن ها را بشناسید و با پرفروش ترین برند های موجود در بازار آشنا شوید. بدین منظور در سایت جنرال پلاس برخی از بهترین های این دستگاه ها را بر می شماریم.

ریش تراش براون مدل 7899

 یکی از بهترین ریش تراش ها است. زیرا ویژگی ها و قابلیت های بسیاری را در خود جای داده است که از بین آن ها می‌ توان به این موارد اشاره نمود:

  1.  اصلاح صورت به شکل اصلاح خطی انجام می ‌شود
  2. تک سرعته است
  3. دارای دستگیره با طراحی ضد لغزش می ‌باشد
  4. صفحه نمایش دیجیتالی دارد
  5. تیغه های این ریش تراش در صورت هر مشکلی قابل تعویض هستند
  6. دارای باتری لیتیوم یونی می باشد
  7. به صورت خودکار شستشو داده می ‌شود
  8. طراحی مدرن و مجهز این ریش تراش شما را از هر چیزی بی ‌نیاز می ‌کند
  9. این ریش تراش دارای خط زن است
  10. می توانید به هنگام دوش گرفتن هم در زیر آب از این دستگاه استفاده کنید، چون ضدآب است
  11. به مدت ۶۰ دقیقه شارژ دارد و بعد از اینکه شارژ شد، می ‌توان به مدت ۵۰ دقیقه از آن استفاده کرد. اصلاح را با شماره صفر هم انجام می دهد
ریش تراش

ریش تراش فیلیپس مدل S1110/04

این ریش تراش دارای قیمت پایین تری نسبت به ریش تراش های دیگر است. این ریش تراش نیز دارای بهترین ویژگی ها است.

  1. دارای تیغه های ضد زنگ است
  2.  اصلاح با شماره صفر را انجام می دهد
  3. دارای قابلیت خط زن است
  4. تیغه ها به چهار جهت حرکت می ‌کنند که باعث می ‌شود، اصلاح بهتر انجام شود
  5.  دارای تیغه های خود تیز شونده است
  6. دارای طراحی ارگونومیک است

این دستگاه دارای معایبی نیز است؛ به طور مثال:

  1. ضد آب نیست
  2. سریع شارژ نمی شود
  3. قابلیت شستشو ندارد

ریش تراش پاناسونیک مدل ES-LV95

تمام ویژگی ‌های این ریش تراش قابل قبول است.

  1.  پر سرعت با دور موتور ۱۴۰۰۰ دور در دقیقه است. با این دستگاه می توانید اصلاح تمیزی داشته باشید
  2. از امتیازات ویژه آن می ‌توان گفت که دارای تیز ترین تیغه های دنیا با آلیاژی از نقره است
  3.  دارای صفحه نمایش چند منظوره است
  4. از صدا و لرزش کمی برخوردار است
  5. از ۵ تیغ برای اصلاح برخوردار است که زمان اصلاح را کوتاه می کند
  6. موهای صورت و چانه را که به صورت خوابیده است، پیرایش می ‌کند
  7. دارای خط زن است
  8. ضد آب است و قابلیت استفاده در حمام را دارد
  9. دارای طراحی ارگونومیک است
  10. به سرعت شارژ می شود
  11. قابلیت شستشوی خودکار را دارد
  12. اصلاح با شماره صفر نیز با آن انجام می شود
ریش تراش پاناسونیک مدل ES-LV95

ریش تراش پاناسونیک مدل ES-LV95

این ریش تراش بسیار باکیفیت است. زیرا از یکی از شرکت های معروف پاناسونیک است.

  1. ضدآب است
  2. دارای خط زن است
  3. ته ریش را نیز کاملا از بین می برد
  4. دارای طراحی ارگونومیک است.
  5. یکی از بهترین ریش تراش ها است و برای سالیان متمادی به راحتی می ‌توان از آن استفاده کرد.
  6. باتری این دستگاه قابل شارژ است. بعد از اینکه این دستگاه شارژ شد تا ۴۵ دقیقه می ‌توان از آن استفاده کرد.
  7. در پنج دقیقه به سرعت شارژ می ‌شود
  8. با صورت خشک و مرطوب می توان به اصلاح صورت با آن اقدام کرد
  9. دارای پایه تمیز کننده حرفه‌ ای است
  10. دارای ۵ تیغه که به صورت فویلی است
  11. موهای خوابیده در زیر گردن را نیز از بین می ‌برد
  12. دارای جنس تیغه های استیل ضد زنگ است

ریش تراش براون مدل 9240S

این مارک جزء ۴ برند معروف و محبوب ریش تراش است. عملکرد این دستگاه با کیفیت بالایی همراه است:

  1. از تیغه های ضد زنگ و تیزی برخوردار است
  2. کشور آلمان این دستگاه را تولید کرده است که یک کشور شناخته شده در ساخت ریش تراش های آلمانی است. آلمان بسیاری از دستگاه ها و محصولات برقی با کیفیت را تولید می نماید و در این زمینه شهرت جهانی دارد
  3. دارای خط زن است
  4. مدت شارژ آن ۶۰ دقیقه است
  5. می ‌توان از این ریش تراش در زیر دوش هم استفاده نمود. چون کاملا ضد آب است
  6. دارای باطری قابل شارژ و بی سیم است
  7. قابلیت شستشوی خودکار است
  8. دارای قابلیت های برش در جهت های مختلف است. بهترین نوع مدل ریش تراش است که از تیغه های انعطاف پذیری برخوردار است
  9. از پوست شما محافظت می کند و دارای جنس تیغه های استیل ضد زنگ است
  10. دارای طراحی ارگونومیک است. به صورت مطمئن می توانید این ریش تراش را برای سال‌ های متمادی استفاده کنید

ریش تراش پاناسونیک سری لمدش مدل ES-ST25

یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین ریش تراش ها در دنیا است. از مزایای این ریش تراش می ‌توان به این موارد اشاره نمود:

  1. اصلاح صورت را از ته انجام می‌ دهد، یعنی با شماره صفر اصلاح می ‌کند
  2. ضدآب است
  3. دارای قابلیت تشخیص ضخامت مو است
  4. از طراحی ارگونومیک برخوردار است
  5. دارای خط زن است
  6. در حمام به راحتی می ‌توان از آن استفاده نمود
  7. سنسور مخصوص دارد که طبق اندازه ریش های مختلف انتخاب می ‌شود
  8. از دور موتور ۱۳۰۰۰ برخوردار است که باعث اصلاح بهتری می شود
  9. سنسور این دستگاه از قابلیت تغییر دور موتور برخوردار است
  10. بعد از شارژ شدن می ‌توان به مدت ۴۵ دقیقه از آن استفاده کرد
  11. با توجه به کیفیت و قدرتش از قیمت مناسبی برخوردار است.
  12. در مدت زمان کمتری شارژ می شود.
  13. دارای فناوری نانو است و ریش را کاملاً از سطح پوست قطع می کند.

ریش تراش روزیا مدل HT907

این ماشین ریش تراش از قیمت ارزان تری برخوردار است.

  1.  از ویژگی ‌های این ریش تراش می ‌توان گفت که به صورت مستقیم و چرخشی برش موها را انجام می ‌دهد.
  2. تیغه های استیل ضد زنگ دارد
  3. قابلیت خط زن را دارد
  4. در زیر دوش نیز می توان آن را به کار برد
  5.  منبع تغذیه این ماشین برق با سیم است
  6. بعد از اینکه شارژ شد، به مدت ۴۵ دقیقه قابل استفاده است
  7. قابلیت شستشوی خودکار را دارد
  8. دارای طراحی ارگونومیک است
  9.  دارای عملکرد عالی است. یک ریش تراش خوب و حرفه ‌ای محسوب می ‌شود.
ریش تراش پاناسونیک سری لمدش مدل ES-ST25

ریش تراش براون مدل 3000s

این ریش تراش نیز به نوبه خود بهترین دستگاه محسوب می ‌شود.

  1. موهای صورت را از ته اصلاح می کند
  2. هر حرکتی که می کند باعث قطع موهای بیشتر صورت می شود
  3.  از اصلی ترین ویژگی های این ریش تراش سری های فویلی لانه زنبوری آن است که حتی موهای خوابیده زیر چانه و گردن را نیز قطع می‌ کند
  4. خط زن ندارد
  5. ضد آب نیست
  6. دارای منبع تغذیه باتری قابل شارژ بی سیم و برق خانگی است
  7.  بعد از شارژ شدن در مدت ۴۵ دقیقه بدون وقفه کار می کند
  8. در مدت ۵ دقیقه شارژ می ‌شود
  9. از این ماشین می ‌توان با سیم استفاده نمود که این قابلیت را ریش تراش های دیگر ندارند

ریش تراش رمینگتون مدل XR1370

یکی از بی نقص ترین ریش تراش ها محسوب می ‌شود. بهترین گزینه برای خرید است. می‌ توان در زیر دوش از آن استفاده نمود. چون ضدآب است. دارای سری چرخشی است که موهای صورت را کاملاً قطع می کند. در زیر دوش راحت ‌تر موها را کوتاه می ‌کند. منبع تغذیه این ماشین باطری قابل شارژ بی سیم است. بعد از شارژ شدن به مدت ۶۰ دقیقه می ‌توان از آن استفاده کرد. در ۶ دقیقه شارژ می ‌شود. از مهم ترین ویژگی آن سری انعطاف پذیر این ماشین است. دارای ظاهری کلاسیکی است. ضد لغزش است.

ریش تراش پاناسونیک مدل ESGA20

گزینه مناسبی برای خرید است. زیرا استفاده راحتی دارد. خیال شما را برای یک اصلاح تمیز، راحت می کند. دارای تیغه های با جنس آلیاژ نقره است. دارای سری انعطاف پذیری است. دور موتور این ماشین ۱۳۰۰۰ در دقیقه است. دارای چراغ ال ای دی است که زمان شارژ را نشان می ‌دهد. منبع تغذیه این ماشین به صورت باسیم و بی سیم است. ضد آب نیست. می ‌توان اصلاح صورت را به شکل خشک و مرطوب انجام داد. بعد از شارژ شدن ۴۵ دقیقه مورد استفاده قرار می گیرد. قابلیت شستشوی خودکار را دارد.

سخن پایانی…

آقایان ساعات بسیاری از طول هفته خود را به کوتاه کردن و زدن موهای زائد صورت می پردازند. برای این منظور از گذشته های دور تاکنون از ابزار های خاصی بهره برده می شد. انواع تیغ ها، ژیلت ها، تریمر ها و البته انواع ریش تراش های با کیفیت از ابزار های مورد استفاده آقایان در این زمینه بوده اند. در سایت جنرال پلاس با ما همراه باشید تا این محصولات کاربردی را بشناسید.

برای اطلاع از تخفیف های جنرال پلاس و دریافت کدهای تخفیف روزانه به تلگرام ما بپیوندید!

دیدگاهتان را بنویسید

سوالی دارید؟
پشتیبانی آنلاین
X