قابلمه گرانیتی یکی از لوازم آشپزخانه است که لذت آشپزی کردن را برای شما دوچندان می کند. با این دسته از قابلمه ها شما می توانید در کم ترین زمان ممکن، بهترین غذا ها را طبخ کنید. سایت جنرال پلاس در این مقاله قصد دارد که شما را با این نوع لوازم خانگی بیش تر آشنا کند. این قابلمه ها در انواع برند ها و مدل ها در بازار های پخش و فروش موجود می باشد. اگر قصد خرید دارید، به کسب اطلاعات در این زمینه بپردازید.

همه چیز درباره قابلمه های گرانیتی

قابلمه چیست؟

قابلمه یا نام دیگر آن دیگ، گونه از ظرف های درب دار است، که برای پخت و پز و آشپزی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این لوازم آشپزخانه ای دارای لبه های بلندی هستند که امکان طبخ غذا ها را در مدت زمان بیش تری میسر می کند. انواع خورشت و برنج را در آن ها می توان طبخ کرد. اگر بخواهیم به تاریخچه انواع قابلمه سری بزنیم، باید به 9000 سال پیش در مکزیک برویم! اولین قابلمه های سنگی در جهان در این منطقه کشف شده است. تاریخ شناسان معتقدند، انسان ها در آسیای شرقی برای اولین بار در 16 هزار سال پیش قابلمه های سفالی را برای پختن غذا ها استفاده می کرده اند.

در ایران، از قابلمه ها و دیگ های سنگی برای پختن دیزی استفاده می کرده اند. در شهر های اردبیل و مشهد کاربرد این نوع ظروف مرسوم تر بود. ایرانیان تا دهه 1350 از دیگ های مسی برای پخت و پز استفاده می کردند. اما امروزه با گسترش صنعت قابلمه سازی و ابداع آلیاژ های گوناگون برای این نوع ظروف، این قابلمه های مسی بیش تر جنبه تزیینی در خانه ها دارند.

در زبان پارسی واژه دیگ برای این ظرف ها مرسوم تر است. واژه قابلمه، در حقیقت عبارتی ترکی است.

قابلمه چیست؟

آلیاژ مختلف برای ساخت قابلمه

هر یک از فلزاتی که برای ساخت قابلمه به کار برده می شوند، استفاده های به خصوصی دارند. به طور مثال قابلمه های مسی، انتقال گرما را به خوبی انجام می دهند. از این جهت برای پخت انواع سس و مربا بیش تر کارایی دارند. همچنین قابلمه های چدنی حرارت بیش تری برای پخت و پز تولید می کنند، چون گرما در آن ها بیش تر محبوس می شود.

به همین سبب از آن ها برای آشپزی در مدت طولانی بیش تر استفاده می شود. نمونه های ساده تری از انواع قابلمه، دیگ های آلومینیومی هستند که هیچ مقاومتی در برابر هیچ ماده ای ندارند! آن ها را به نام رویی نیز می شناسند. به سبب همین مقاومت کم، اغلب بر روی آن ها روکش هایی از جنس تفلون، چدن و.. را تعبیه می کنند که کارایی بیش تری داشته باشند. برای پخت و پز در این قابلمه ها باید از قاشق های چوبی و سیلیکونی استفاده کرد که روکش کف آن ها را از بین نبرند.

انواع قابلمه های آهنی نیز تولید می شوند. همچنین قابلمه های استیل نیز وجود دارند که کاربرد آن ها بیش تر در زمینه جوشاندن آب است. دیگ های سرامیکی نیز کاربردی مشابه با سنگ و سفال دارند، چرا که حرارت را به خوبی در خود حفظ کرده و نگهداری می کنند. نسل جدیدی از قابلمه ها، انواع شیشه ای و پیرکس هستند که در مجاورت حرارت نمی شکنند و انتخاب جدید برای آشپزخانه ها به شمار می روند. در این بین نامی از قابلمه گرانیتی  نیز همیشه می درخشد.

معرفی کلی قابلمه های گرانیتی

قابلمه گرانیتی، نسل جدیدی از انواع دیگ های نچسب هستند که ظاهری مشابه با سنگ های گرانیتی دارند. این نوع قابلمه ها هیچ ارتباطی با سنگ های گرانیت ندارند، تنها به سبب شباهت ظاهری شان با این نوع سنگ ها است که چنین نامی بر آن نهاده اند. قابلمه گرانیتی مانند انواع سرامیکی و تفلون، از چسبیدن مواد غذایی بر سطح و رویه خود جلوگیری می کند. اما مزایایی نیز به نسبت این مدل قابلمه ها دارند. از جمله این که ماندگاری و دوام آن ها بالاتر است؛ و این که این مدل قابلمه ها مواد روکش آن ها مضر نبوده و در صورت ترکیب با غذا ها مسمومیت ایجاد نمی کنند.

از نظر ساختار باید گفت که این قابلمه ها، ترکیبی از انواع سرامیک و تفلون هستند. بر روی آن ها نقطه نقطه هایی مشاهده می شود که در حقیقت همان سرامیک هستند که در آن پراکنده شده اند. این پوشش را بر روی سطوح آلومینیومی خالص و یا آلیاژی قرار می دهند. همچنین گاها انواع قابلمه استیل را نیز با این روکش ها، پوشش می دهند. برای خرید این نوع قابلمه ها ابتدا باید بتوانید، انواع اصل آن ها را در بازار های پخش و فروش یافت کرده و به تشخیص آن ها بپردازید.

معرفی کلی قابلمه های گرانیتی

چگونه قابلمه گرانیتی اصل را شناسایی کنیم؟

  1. در وهله اول قیمت و بهای پرداختی محصولات است که می تواند در این زمینه به شما کمک کند، از خرید نمونه های ارزان قیمتی که به نام قابلمه گرانیتی  در بازار به فروش می رسند، پرهیز کنید.
  2. از برند های این محصولات اطلاعات کسب کنید! با یک جست و جوی ساده در اینترنت می توانید، بهترین برند های این نوع قابلمه ها را بیابید.
  3. بررسی یراق آلات به کار رفته در قابلمه ها نیز می تواند، به شما در امر تشخیص نمونه های اصل این محصولات کمک کند. اقلام بی کیفیت و تقلبی این نوع قابلمه های گرانیتی، دارای دسته های بی کیفیتی می باشند.
  4. این ظر وف اغلب دارای وزن سنگینی هستند. به ویژه اگر در فروشگاه به شما گفته شد، که قابلمه انتخابی دارای جنس چدن با روکش گرانیتی است، به این مهم توجه کنید.
  5. یکی از نکاتی که در حین استفاده می تواند، سبب تشخیص انواع اصل آن شود، مدت زمان نگهداری حرارت در این ظروف است. اگر قابلمه انتخابی شما، گرانیت اصل باشد، حرارت برای مدت زمان طولانی در آن حفظ می شود.
  6. آن ها را به سادگی می توان در فر و مایکروفر نیز قرار داد. در زمان خرید اگر فروشنده شما را از قرار دادن قابلمه گرانیتی  انتخابی در فر منع کرد، باید بفهمید که این کالا اصل نیست و کیفیت مطلوب نظر شما را ندارد.
چگونه قابلمه گرانیتی اصل را شناسایی کنیم؟

کدام بهتر است! سرامیکی یا گرانیتی؟!

با توجه به تنوعات وسیعی که این نوع ظروف در بازار دارند، قطعا در حین خرید به مشکل بر می خورید! پس در این جا به توضیحاتی پیرامون وجه تمایز های این دو نوع جنس و آلیاژ قابلمه می پردازیم. در رابطه با قابلمه های سرامیکی می توان گفت که دارای پوششی مقاوم در برابر حرارت و سایش هستند. به همین سبب می توان آن ها را از نظر بهداشت و سلامت تایید کرد. اما این نوع ظروف پس از مدتی خاصیت چسبندگی خود را از دست می دهند. انواع گرانیتی در این زمینه مقاوم تر بوده و خاصیت عدم چسبندگی مواد به آن تا سال ها حفظ می شود.

نکته دیگر در خصوص انواع قابلمه سرامیکی، مشتقات شن و ماسه ای است که در ترکیبات آن به کار می رود. ممکن است این ظروف به سبب لعاب و کوره هایی که در آن جای می گیرند، به فلز سرب آلوده شده باشند. اما انواع سرامیکی چنین اختلالاتی را به همراه نداشته و نوع غیر سمی قابلمه های موجود در بازار به شمار می رود.

مقایسه انواع قابلمه گرانیتی و تفلون

ظروف گرانیتی مقاومت بالایی در برابر حرارت دارند. برعکس آن ها انواع قابلمه تفلون، در برابر خراش و حرارت بسیار کم مقاومت است. در حین پخت و پز غذا ها گاها مواد غذایی در بین این خراش های ایجاد شده در قابلمه قرار می گیرند و به مرور زمان قسمت های تیره ای را در این ظروف پدید می آورند که کیفیت آشپزی ما را تحت تاثیر قرار می دهد.

مقایسه انواع قابلمه گرانیتی با چدن

یکی از برتری های انواع قابلمه گرانیتی،  در قیاس با چدن، عدم زنگ زدن این نوع قابلمه ها می باشد. قابلمه های چدنی برخلاف نمونه های گرانیتی، در گذر زمان و در مجاورت با رطوبت، زنگ می زند. ظرف های چدنی برخلاف انواع گرانیتی، جنس های نچسبی ندارند و باید برای پخت و پز در آن ها روغن زیادی ریخته شود.

این امر هم سلامت غذا ها را به خطر می اندازد و هم از نظر اقتصادی به صرفه نخواهد بود. افزون بر این، با وجود روغن هم، باز مواد غذایی به آن می چسبند و این امر شست و شوی این قابلمه ها را دشوار می سازد.گاها در اثر شست و شو همه مواد غذایی چسبیده به آن از بین نرفته و به مرور سیاهی هایی بر روی قابلمه ایجاد می کند. قابلمه های چدنی از قابلمه گرانیتی سنگین وزن تر است، این امر نیز استفاده از آن ها را سخت تر می کند.

مقایسه قابلمه های گرانیتی با انواع استیل

قابلمه های استیل وزن های سبک تری دارند. در این زمینه بر انواع قابلمه گرانیتی  برتری دارند و شست و شوی آن ها نیز ساده تر می شود. اما یکی از معایب اساسی وارده به این جنس استیل، این است که حرارت را به طور یکنواختی در کل ظرف پخش می کنند. این عامل سبب می شود که گاها غذا ها ته گرفته و بسوزند. برای نگهداری از ظروف استیل باید ملاحظات بسیاری به عمل آورید.

با توجه به این نکته، باید الویت های خود را مشخص کنید و با توجه به الویت های خود به خرید بپردازید. در ادامه به شرح کلی مزایا و معایب انواع قابلمه گرانیتی می پردازیم.

مزایای قابلمه گرانیتی

  1. کف این ظرف ها نسبت به انواع دیگر قابلمه، ده ها برابر سخت تر است و به همین سبب در حین پخت و پز، استفاده از قاشق ها و کف گیر های فلزی برای هم زدن غذا بلامانع است.
  2. حرارت در این قابلمه ها بهتر حفظ می شود.
  3. انواع آن ها غذا ها را در مقابل سوختن نیز حفظ می کنند! این قابلمه ها در اثر افزایش سریع حرارت، مقاومت کرده و به سرعت داغ نمی شوند و در نتیجه مواد غذایی نیز به سرعت نمی سوزند. به همین سبب کیفیت آشپزی شما بالاتر می رود.
  4. تمیز کردن انواع قابلمه گرانیتی به سادگی صورت می پذیرد. با یک دستمال نرم می توانید، هر گونه آلودگی را از کف آن ها بزدایید.
  5. برای پخت و پز در آن ها، نیازی به استفاده از کره و یا روغن در کف ظرف نخواهید داشت. به همین علت خوراک هایی که در آن طبخ می شوند، اغلب از نظر سلامتی بهتر بوده و کالری کم تری دارند.
  6. مزه غذا ها در این قابلمه ها بهتر می شود. چرا که روکش آن ها با مواد غذایی ترکیب نمی شود. هیچ عاملی نمی تواند، سبب ترکیب روکش آن شود؛ از مواد اسیدی همچون گوجه گرفته تا افزایش دما در قابلمه.
  7. درب آن ها را اغلب از جنس شیشه می سازند و به همین سبب نیز می توانید در حین آشپزی، خوراک خود را ببینید.
  8. عمر و دوام آن ها بالا است.
  9. دسته های آن ها از جنس باکالیت است و به همین سبب نیز می توان آن ها را در فر نیز قرار دهید.
مزایای قابلمه گرانیتی

معایب استفاده از قابلمه گرانیتی

یکی از معایب آن ها وزن سنگینی است که دارند. وزن بالای آن ها سبب می شود که کمی در حین آشپزی سرعت عمل ما پایین تر بیاید. قیمت این ظروف نیز در بازار های پخش و فروش بالا است. همچنین گاها فلزات سنگینی در ساختار آن ها وجود دارد که می توانند، آسیب زا باشند. گاهی این قابلمه ها را با لایه نازکی تولید می کنند که برعکس نمونه های اصل و با کیفیت این محصولات، گرما را برای مدت کمی در خود محفوظ می کنند.

طور عمر و ماندگاری قابلمه گرانیتی

هر چه بیش تر در حفظ و نگهداری از این قابلمه ها کوشا باشید و مراقبت بیش تری از آن ها به عمل آورید، مدت زمان طولانی تری عمر کرده و طولانی تر می توانید از آن استفاده کنید. با رعایت پاره ای موارد می توانید، عمر آن ها را به شدت افزایش دهید و حتی تا 10 سال آن ها را سالم نگاه دارید.

یکی از مواردی که عمر آن را افزایش می دهد، ملاحظاتی در حین شست و شوی این قابلمه ها است! باید آن ها را با یک ابر نرم شست و شو دهید. همچنین پس از پخت غذا و در هنگامی قابلمه داغ است، نباید آن را مستقیم وارد آب سرد کنید، این کار طول عمر آن را به شدت کاهش می دهد. برای پخت غذا ها در آن از قاشق های پلاستیکی و چوبی استفاده کنید تا کفی آن هیچ صدمه ای نبیند. همچنین قابلمه گرانیتی  خالی را هرگز خالی بر روی حرارت گاز قرار ندهید.

همچنین بهتر است که برای پخت و پز غذا ها از شعله کم استفاده کنید، تا خاصیت چسبندگی آن ها از بین نرود. از برش و خرد کردن مواد غذایی بر روی آن ها خودداری کنید! پودر های شوینده را برای شست و شوی آن ها به کار نبرید. برای این کار از مواد شوینده مایع استفاده نمایید.

همچنین دسته های آن ها را در معرض حرارت بالا قرار ندهید. از این ظرف ها برای نگهداری مواد غذایی اسیدی همچون آبلیمو استفاده نکنید. آن ها را در کابینت ها درون هم قرار ندهید و حتی الامکان این اقلام را بر روی هم سوار کنید.

راهنمای خرید انواع قابلمه گرانیتی

از آن جا که همیشه در بازار های خرید و فروش این محصولات انواع قابلمه های فیک و تقلبی نیز وجود د ارند، شما باید بتوانید، نمونه های اصل و درجه یک این محصولات را شناسایی کنید. همچنین برخی از انواع قابلمه های این جنس، کاربرد بیش تری دارند، برخی از راه هایی که به شما در انتخاب یک قابلمه گرانیتی اصل و شیک  و کاربردی کمک می کنند، به شرح زیر می باشند:

  1. به استاندارد های ساخت این محصولات دقت کافی داشته باشید. انواع اصل این ظروف دارای استاندارد های ساخت ISO9001 هستند. این نشانه می تواند، راه خوبی برای شناخت نمونه های اصل و با کیفیت باشد.
  2. درب این قابلمه ها نیز باید مد نظر قرار گیرد. اگر درب آن ها از نوع شیشه ای و سوپاپ دار باشد، کاربردی تر و بهتر خواهد بود. درب های پیرکس نشکن هستند و دوام آن ها بالاتر است. وجود سوپاپ ها نیز فرایند آشپزی را تسهیل می کند و بخار های اضافی را از ظرف خارج می نماید.
  3. تعداد افراد خانواده خود را در حین خرید مد نظر قرار دهید! باید توجه کنید که چند نفر در خانواده از این قابلمه ها استفاده می کنند و اصلا به چه میزانی در منزل شما از قابلمه ها برای طبخ غذا استفاده می شود. بر همین اساس به خرید سرویس هایی با تعداد پارچه های متفاوت بپردازید.
  4. انواعی که جنس دسته قابلمه شان از روی بدنه آن است، بسیار کاربردی تر می باشند و مقاومت آن ها در برابر حرارت بالاتر است.
راهنمای خرید انواع قابلمه گرانیتی

اولین استفاده از قابلمه های گرانیتی

در بازار های خرید و فروش لوازم خانگی قابلمه های گرانیتی را در سرویس های مختلفی مشاهده می کنید. برخی از آن ها 5 پارچه بوده و برخی 7 پارچه، 10 پاچه و 24 پارچه و… می باشند. به طور مثال برای یک خانواده 4 نفره، سرویس های 5 پارچه قابلمه گرانیتی یک انتخاب مناسب می باشد. این سرویس ها دارای 2 عدد قابلمه و 1 ماهیتابه می باشند و دو درب شیشه ای با آن ها همراه است که یکی از آن ها بین تابه و قابلمه با سایز مشابه ش به صورت مشترک استفاده می شود.

پس از خرید هر یک از این ست های قابلمه باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. برچسب ها و مارک های موجود بر روی محصول را از آن جداسازی کنید. سپس سطح قابلمه را یک بار  با اسفنج مخصوص شست و شو دهید.
  2. سپس قابلمه را بر روی حرارت گذاشته و کمی روغن در آن بریزید.
  3. سپس قابلمه را تکان دهید تا روغن داغ شده به همه قسمت های آن برود، سپس این ظرف را مجددا بشویید و  خشک کنید! در حال حاضر قابلمه شما برای استفاده کاملا آماده است.
اولین استفاده از قابلمه های گرانیتی

تعیین قیمت قابلمه های گرانیتی

حکما شما هم از قیمت ها و هزینه های متفاوتی که در بازار های فروش برای انواع مشابه یک جنس قابلمه تعریف می شود، متعجب شده اید. در این جا برخی عواملی که سبب می شوند، قیمت های این محصولات تحت تاثیر قرار گیرند را بررسی می کنیم.

در وهله اول خارجی یا ایرانی بودن برند های این قابلمه ها، تعیین کننده قیمت آن ها است. البته این بدان معنا نیست که همیشه اجناس خارجی و قیمت بالا، کیفیت بالاتری نسبت به نمونه های ایرانی دارند. بلکه هزینه هایی چون نوسانات ارز، سود تاجران، نرخ باربری، هزینه های گمرک برای ترخیص محصولات و … همه و همه می توانند، قیمت این نوع قابلمه ها را تحت تاثیر قرار دهند.

این که تعداد پارچه های  قابلمه انتخابی شما چند عدد باشد نیز سبب کاهش یا افزایش هزینه های پرداختی آن می شود. به طور مثال برخی از سرویس های قابلمه گرانیتی دارای یک تابه رژیمی، مرغ سرخ کن، سرویس قابلمه ها، سرویس قابلمه ها، کفگیر و ملاقه و… می باشند. همه این لوازم قیمت های محصولات را تحت تاثیر قرار داده و هر چه تعداد پارچه های آن بالاتر رود، هزینه پرداختی آن نیز افزایش می یابد.

جنس درب قابلمه و تابه های گرانیتی آن نیز می توانند، سبب تغییراتی در قیمت ها شوند. سر های این قابلمه ها در هر برندی متفاوت هستند. برخی از سری های آن ها استیل و پیرکس هستند و برخی پیرکس با لبه های استیل و یا لبه های سیلیکونی می باشند. مناسب ترین درب ها برای انواع قابلمه گرانیتی،  نمونه های پیرکس با لبه های سیلیکونی است. حلقه سیلیکونی که دور درب آن قرار می گیرد، از بروز هر گونه خط و خشی بر قابلمه جلوگیری می کند، و در نتیجه عمر آن افزایش می یابد. افزون بر این موارد، پوشش گرانیتی و تراکم سرامیک های به کار رفته در آن نیز می تواند، قیمت های آن را بیش تر کند.

تعیین قیمت قابلمه های گرانیتی

بهترین مدل های قابلمه گرانیتی

در ادامه با ما در سایت جنرال پلاس همراه باشید تا شما را با برخی از به روز ترین و بهترین انواع قابلمه های گرانیتی موجود در فر وشگاه های لوازم خانگی ایران و سایر کشور ها آشنا سازیم.

سرویس قابلمه گرانیتی ۷ پارچه تاپ مدل 7PC  New

 از مشخصات این قابلمه می توان به این موارد اشاره نمود:

  1. این ست های زیبا  دارای ۷ پارچه هستند.
  2.  تولیدکننده این برند، ایران است که به صورت بسته بندی شده با وزن ۵۷۰۰ گرم این محصول را  ارائه داده است.
  3.  این محصولات از جنسی تولید شده‌ اند که به هیچ عنوان برای سلامت خانواده مضر نیستند. جنس روکش بدنه این محصولات بسیار باکیفیت است.
  4. بدنه این قابلمه ها از آلومینیوم تولید می‌شوند.
  5. در رنگ های متنوع و مدل های زیبایی عرضه می گردند.
  6.  رنگ های این قابلمه ها همه پسند هستند.
بهترین مدل های قابلمه گرانیتی

سرویس قابلمه ۱۲ پارچه جی فی نی کد ۰۲۶ نانو گرانیت طبیعی

این سرویس ‌ها با جدیدترین متدها و با دستگاه های پیشرفته تولید می ‌شوند. جنس بدنه این قابلمه ‌ها پنج لایه گرانیت است و به طوری طراحی شده اند که نیاز به شعله پخش کن ندارند. این سرویس قابلمه از برند ایتالیایی است که وارد بازار فروش شده است. در تولید این محصولات از تکنولوژی نانو استفاده شده است. برای به وجود آوردن رنگ این قابلمه ها آنها را در کوره های مخصوصی رنگ می کنند که در درجه حرارت ۳۵۰ تا ۴۰۰ درجه حرارت قرار می دهند، تا به رنگ دلخواه درآیند. بدنه داخلی این قابلمه ها به هنگام پخت و پز طوری طراحی شده اند که به هیچ عنوان با مواد غذایی ترکیب نمی شوند که باعث خطر افتادن سلامت افراد گردد و یک محصول سالم و مناسب برای طبخ غذا است. جنس دستگیره‌ های این قابلمه ها مثل جنس بدنه آن از آلومینیوم است.

برخی از مزایا سرویس قابلمه ۱۲ پارچه جی فی نی کد

  1.  از مزایای این محصولات می توان به مقاومت و کیفیت ساخت بسیار بالایی که دارند، اشاره نمود.
  2. همچنین مقاومت بالایی در برابر خش  دارند که آن ها را ممتاز کرده است.
  3. از مزایای دیگر این محصولات باید گفت که بر روی هر اجاق گازی می ‌توان از این قابلمه ها استفاده نمود. زیرا از گرانیت طبیعی هستند که به هیچ عنوان از کیفیتشان کاسته نمی شود.
  4. دارای وزن مناسب و درب شیشه ای نسوز هستند.
  5. می ‌توان به راحتی این قابلمه ها را شستشو داد. امکان شست و شوی آن ها در ماشین ظرفشویی نیز فراهم است.

مشخصات این محصول عبارت است:

  1. از ۱۲ پارچه تشکیل شده اند که دارای بدنه آلومینیومی و جنس روکش نانو گرانیت طبیعی هستند.
  2. در کشور ایتالیا تولید شده ‌اند.
  3. از ویژگی‌ های این محصولات می توان گفت که قابلیت استفاده در فر را دادند.
  4. بر روی درب این قابلمه ها سوپاپ برای تبخیر بخار غذا وجود دارد.
  5. دارای نوار سیلیکونی برای درپوش درب قابلمه ها هستند.
  6. این سرویس قابلمه ها دارای ۴ عدد قابلمه و دو عدد تابه هستند که در سایزهای متفاوتی در ابعاد مختلف تولید شده‌ اند.

سرویس پخت و پز ۱۰ پارچه تکنو مدل BUtterfly

  1. از سه قابلمه و یک تابه تشکیل شده است.
  2. درای جنس آلومینیومی است.
  3.  روکش این قابلمه ها گرانیت است.
  4. دسته این قابلمه ها به شکل پروانه است که به صورت کامل به خود قابلمه ها متصل شده است.
  5. دارای درب شیشه ای است که بر روی درب سوپاپ وجود دارد.
  6.  بر روی اجاق گاز که قرار می ‌گیرند، حرارت مناسب برای بپخت و پز به تمامی قسمت قابلمه به صورت یکسان انتقال داده می ‌شود. این مورد از ویژگی های مهم این سرویس ها می باشد.
  7.  این محصول از تولیدات ایران است.
  8.  دارای وزن بسته بندی شده  ۷۳۰۰ گرم است.
  9.  ۲ عدد دستگیره سیلیکونی به همراه قابلمه ها ارائه داده می شود. این قابلمه ها در سه سایز مختلف به همراه یک تابه تولید شده اند.

سرویس قابلمه ۱۴ پارچه تمام گرانیتی ویوا مدل ۲۰۱۹

  1. سرویس این قابلمه از جنس تمام گرانیت است.
  2. یک محصول جدید و مدرن از کمپانی ویوا است. با توجه به تکنولوژی و متد جدید این سرویس ها تولید شده ‌اند.
  3. این محصولات از سه لایه گرانیتی تشکیل شده ‌اند.
  4. طراحی زیرین قابلمه به صورتی است که نیاز به شعله پخش کن ندارد.
  5. این سرویس ها در ۱۴ پارچه مطابق با استانداردهای لازمه تولید شده ‌اند.
  6. از ویژگی های مهم این قابلمه ها می توان به نچسب بودن آنها اشاره نمود که باعث می‌ شود، در حین استفاده از آن ها بتوان  از  میزان روغن کم تری برای پخت و پز استفاده کرد.
  7. از مزایای این قابلمه می توان گفت که از جنسی مقاوم در برابر گرما برخوردار است و دستگیره‌ های نسوزی دارد.
  8. بدنه این قابلمه ها از چدن و جنس روکش آن گرانیتی است.
  9. این محصولات در بسته بندی هایی با وزن  ۱۷۰۰۰ گرم ارائه داده می ‌شوند.

 این قابلمه ها جز تولیدات کشور چین هستند. درب این قابلمه ها پیرکس است که این سرویس ها دارای چهار قابلمه در سایزهای مختلف هستند.  یک قابلمه تک دستگیره  دارند و  دو تابه یکی دو دستگیره و دیگری تک دستگیره است. هر یک کاربرد هتی خود را دارند.

سرویس پخت و پز ۸ پارچه دسینی مدل Rejina

 این سرویس قابلمه دارای اقلام مختصر و مفیدی است که برای خانواده های دو نفر تا ۶ نفره گزینه مناسبی می باشد. این قابلمه ها ۸ پارچه هستند که دارای سه قابلمه و یک تابه است. درب آنها پیرکس است. از مشخصات دیگر این محصول می توان به این مورد اشاره نمود:

  1.  جنس بدنه آن آلومینیوم و از جنس روکش گرانیت است.
  2. سایز این قابلمه ها در اندازه و وزن های متفاوتی می باشد.
  3. این قابلمه ها دارای سه سایز 24 و 28 و 20 هستند که هر یک وزن مخصوص به خود را دارند. سایز 28 این قابلمه دارای ارتفاع 12 سانتی متری است. سایز 24 آن ارتفا 11.5 سانتی دارد و قابلمه 20 آن در ارتفاع 9.5 سانتی  است. همچنین یک تابه سایز 28 نیز با ارتفاع 8 سانتی متری همراه آن است.

سرویس ۹ پارچه قابلمه گرانیتی پنگوئن مدل GRANITEC

همچنان که از نامش پیداست این قابلمه ۹ پارچه است و از تولیدات ترکیه است. از سه لایه نچسب آلومینیومی تولید شده است. طراحی این محصول به صورتی است که حرارت را به همه قسمت های قابلمه به صورت یکنواخت پخش می‌ کند و باعث می ‌شود که پخت غذا از کیفیت بالایی برخوردار باشد. این ظروف از مواد اولیه مرغوب و استانداردی تولید شده‌ اند. آشپزی در این ظروف باعث انبساط خاطر کدبانوها می گردد.

از ویژگی‌ های دیگر این سرویس ها می توان به این مورد اشاره نمود:

  1.  بدنه آن خیلی سریع گرم ‌می شود.
  2. دستگیره ‌هایی از جنس پلاستیک فشرده و نسوز دارند.
  3. درب این قابلمه ها شیشه ای است که از مقاومت بالایی در برابر گرما برخوردار هستند.
  4. بر روی اجاق گاز های مختلفی می توان از این سرویس قابلمه ها استفاده نمود.
  5. این قابلمه ها بسیار پر کاربرد برای استفاده در منزل هستند. این سرویس ها در چهار سایز قابلمه و یک تابه تشکیل شده است.

سرویس قابلمه ۱۰ پارچه دالغا مدل FULL-A

  1. این سرویس به صورت ۱۰ پارچه از آلومینیوم ضخیم تولید شده است.
  2. حرارت به صورت یکنواخت و در  همه قسمت های قابلمه انتقال پیدا می کند.
  3. از مقاومت بالایی برخوردار است.
  4. دارای چهار لایه پوشش است که همین مورد باعث مقاومت بالاتری در این ظروف شده است.
  5. دارای پوشش نچسبی است که استفاده از روغن را به حداقل رسانده است.
  6. از تولیدات کشورمان می باشد.
  7. به صورت کاملا راحت قابل شست و شو با دست و با ماشین ظرفشویی است.
  8. قابلمه های این سرویس در سه سایز  طراحی شده و سرویس آن ها دارای یک تابه است.

قابلمه گرانیتی دالغا شامل سایز های 24 و 28 و 20 و 18 است. تابه های آن ها نیز دو دسته بوده و در سایز های 28 سانتی متری ارائه می شوند.

سرویس پخت و پز ۱۲ پارچه ام جی اس مدل ایتالیا b

  1. این محصول از برندهای ایرانی است که زیر نظر متخصصین ایتالیایی تولید شده است.
  2. دارای درب سوپاپ دار است.
  3. قابلمه های این سرویس در سایزهای متفاوت و دارای یک تابه است.
  4. بدنه این قابلمه ها از آلومینیوم است و دارای روکش گرانیت می باشد.
  5. از مقاومت بالایی برخوردار است.
  6. جنس دستگیره این سرویس ها نیز از آلومینیوم است.
  7.  در ۱۲ پارچه تولید شده ‌اند.
  8.  دارای درپوش شیشه ای و استیل می باشد.
  9. این قابلمه ها را می ‌توان در فر نیز مورد استفاده قرار داد.

سرویس پخت و پز ۲۰ پارچه گرانیتی فونیکس مدل NEW YOURK

 برخی از مشخصات این برند جهانی  قابلمه گرانیتی،  به شرح زیر می باشند:

  1. این ظروف دارای مقاومت بالایی هستند که اگر غذا را در آن طبخ نمایید، به هیچ عنوان ته گرفته  نشده و یا نمی سوزند.
  2. این سرویس که به صورت ۲۰ پارچه تولید شده ‌اند، بسیار کامل و با کیفیت هستند. در متریال ساخت این سرویس ها از مواد اولیه بسیار مرغوبی استفاده شده است.  نگهداری از آن ها به سادگی صورت می گیرد.
  3. این سرویس قابلمه با متد جدید و نوینی تولید شده اند که دارای ضخامت و مقاومت و استحکام و طول عمر بالایی هستند.
  4. پوشش داخلی این ظروف از سه لایه گرانیت که باعث مقاومت بالاتری در آنها می ‌شود، تشکیل شده است.

این محصولات از مزایای بسیاری نیز برخوردار می باشند. برخی از مزیت ها و برتری های این محصولات در قیاس با سایر آلیاژ های قابلمه به شرح زیر می باشند:

  1. حرارت به صورت یک دست به همه قسمت های قابلمه انتقال داده می ‌شود و گرما را بیشتر در قابلمه نگهداری می ‌کند.
  2.  این ظروف ضد خش هستند.
  3. دارای جنس روکش گرانیتی می ‌باشند.
  4. درب این قابلمه ها پیرکس با رینگ سیلیکونی است.
  5. دسته‌ های این سرویس آلومینیومی است.
  6. بر روی انواع گازها می ‌توان از این قابلمه ها استفاده نمود. رنگ این محصولات در مقابل گرما و حرارت به هیچ عنوان تغییر نمی ‌کند.
  7. دارای ۴ قابلمه در سایزهای مختلف  بوده و دو تابه دارند، که یکی از تابه ها دو طرفه است.
  8. دارای اقلام همراه که عبارتند از: سه عدد کفگیر، یک ملاقه، دو عدد قاشق، از جنس پلاستیک می باشد.

سرویس پخت و پز گرانیت ۱۰ پارچه تی وان تی طرح دیاموند مدل ۱۰۳۱

این سرویس قابلمه گرانیتی بسیار پر کاربرد است. برخی از مشخصات و امتیازاتی که انواع آن ها در قیاس با سایر قابلمه های موجود در بازار دارند، به شرح زیر می باشند:

  1. این سرویس ۱۰ پارچه است که دارای سه قابلمه در سایزهای متفاوتی به همراه یک تابه دو دسته می باشد. همین امر استفاده های آن ها را بسیار بیش تر می کند.
  2. پخت و پز در این قابلمه ها بسیار آرامش بخش است.
  3. این ظروف استاندارد هستند.
  4. دارای اقلام همراه و لوازم جانبی همچون دو عدد دستگیره می ‌باشند.
  5. از ظاهری بسیار زیبا برخوردار است.
  6. دارای ساخت با کیفیت و دوام بالایی است.
  7.  این قابلمه ها از جنس آلومینیوم و روکش گرانیت تولید شده ‌اند.

در ساخت این ظروف از مواد اولیه باکیفیتی استفاده شده است. دارای گارانتی و ضمانت نامه ۱۲ ماهه است. درب این ظروف از پیرکس تولید شده است. جنس دسته های آن ها آلومینیومی است. دارای طرح شش ضلعی فرورفته و برجسته بسیار زیبا است. از سه قابلمه در سایز های مختلف و یک تابه تشکیل شده است. در رنگ ‌های متنوعی می باشد و رنگ آن ثابت است. به همین سبب برای هر دیزاین و دکوری مناسبت دارد.

سخن پایانی…

یک سرویس قابلمه گرانیتی،  باید در هر خانه ای وجود داشته باشد! وقتی یک بار از این محصولات استفاده کنید، دیگر نمی توانید، قابلمه های دیگر را برای پخت و پز به کار برید! انواع آن ها کار شما را در آشپزخانه ساده تر کرده و فرایند آشپزی را دلپذیر تر می کنند. در سایت جنرال پلاس ویژگی های بسیاری از این محصولات را بر شمردیم و برخی از مدل های پر طرفدار و پر فروش این محصولات را نیز بر شمردیم تا سبب سهولت در امر خرید شما شویم. امید است که نهایت استفاده را از این مقاله ببرید.

برای اطلاع از تخفیف های جنرال پلاس و دریافت کدهای تخفیف روزانه به تلگرام ما بپیوندید!

دیدگاهتان را بنویسید

سوالی دارید؟
پشتیبانی آنلاین
X