اگر به دنبال راهنمای خرید ماشین اصلاح برای اصلاح ریش و یا حتی موی سر خود هستید و می‌خواهید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید، ما تمامی نکاتی که در زمان خرید ماشین اصلاح باید به آن دقت شود را برایتان جمع آوری کرده ایم. پس با ما همراه باشید تا با نکات مهم و کاربردی در هنگام خرید ماشین اصلاح آشنا شوید.

نکات مهم راهنمای خرید ماشین اصلاح شامل:

قیمت

قیمت، یکی از موارد مهم در زمان خرید هر وسیله ای است. ابتدا مشخص کنید که در چه رنج قیمتی ماشین اصلاح موی سر را خریداری می کنید. مثلا می خواهید یک ماشین ریش تراش گران قیمت با کیفیت فوق العاده بخرید یا یک ماشین اصلاح ارزان با کیفیت متوسط ؟

برق یا باتری

ریش تراش باتری دار خوب است یا یا یک ریش تراش که با قدرت برق کار می‌کند؟
نکته‌ ی مثبتی که در مورد ماشین‌های اصلاح باتری دار وجود دارد این است که این ابزار قابل حمل بوده و شما می‌توانید به راحتی آن را با خودتان حمل کنید. علاوه بر این بیشتر این ماشین‌ها ضدآب بوده و برای اصلاح زیر دوش هم کاربرد دارند. از لحاظ قدرت ریش تراش‌های باتری دار خیلی کمتر از ریش تراش‌های سیمی است و برای اصلاح موهای بسیار بلند کارایی ندارند.
(در کل ریش تراش‌های باتری دار و شارژی عمرشان نسبت به ریش تراش‌های سیمی که با برق مستقیم کار می‌کنند، کمتر است.)

داشتن شانه

حتما دقت کنید ماشین اصلاحی که خریداری می کنید، شانه مخصوص با درجه‌های قابل تنظیم داشته باشد. چون با استفاده از این شانه‌ها می‌توانید به اندازه دلخواه ریش یا موها را کوتاه کنید.

ضدآب بودن

دستگاه‌های الکتریکی یک نشان با عبارتIPXY دارند که میزان مقاومت دستگاه در برابر رطوبت و گرد و غبار را نشان می‌دهند.
1. عبارت(IP) میزان مقاومت در برابر آب و عوامل خارجی مانند گرد و غبار را نشان می‌دهد.
2. حرف X بیانگر مقاومت در برابر گرد و غبار بوده و عددی بین ۰ تا ۶ است.
3. حرف Y مقاومت دستگاه در مقابل آب را نشان می‌دهد و عددش بین ۰ تا ۸ است.

داشتن نوار سرد

هنگام خرید ماشین اصلاح دقت کنید نوار سرد هم داشته باشد چون با وجود این مزیت در دستگاه می‌توانید از بروز جوش یا آلرژی روی پوست جلوگیری کنید. همچنین نوار سرد به شادابی و شفافیت پوست کمک شایانی می کند.

نشان دهنده میزان شارژ

در هنگام خرید ماشین اصلاح، دستگاهی را انتخاب کنید که نمایشگر نشان دهنده میزان شارژ داشته باشد. برخی دستگاه‌ها، یک لامپ سبز دارند که به معنای شارژ کامل بوده و یک لامپ قرمز که به معنای اتمام شارژ است. در هر صورت این نشان دهنده شارژ، مورد مهمی بوده تا به کمک آن از شارژ داشتن یا نداشتن دستگاه مطلع شوید.

قابلیت شارژ سریع

قابلیت شارژ سریع یک ویژگی بسیار خوب برای دستگاه شما است. مثلا اگر دوش شما در حمام ۱۰ دقیقه طول می‌کشد، در صورتی که ماشین قابلیت شارژ سریع داشته باشد، می‌توانید در همان فاصله ریش‌ و یا موها را اصلاح کنید.

اصلاح خط ریش با خط زن یا همان تریمر

قابلیت اصلاح خط ریش یک مورد مهم در ماشین اصلاح است. با قابلیت اصلاح خط ریش می‌توان موهای جلوی گوش و یا دیگر موهای بلند را اصلاح نمود. طول تیغه اصلاح خط ریش بهتر است در حد متوسط باشد، چون تیغه کوتاه نمی‌تواند به راحتی خط ریش را اصلاح کند و تیغه بلند دقت و ظرافت ندارد.

اصلاح موهای گوش و موهای بلند با خرید ماشین اصلاح های مخصوص

بعضی از ماشین‌های اصلاح که در بازار موجود هستند قابلیت این را دارند که موهای داخل گوش، خط ریش و موهای بلند را هم اصلاح کنند. پس در هنگام خرید این مورد را هم در نظر بگیرید.

سهولت تمیز کردن

ماشین‌های ریش تراش به علت اصلاح موی سر بعد از مدتی کثیف شده و نیاز به نظافت دارند. بعضی از ماشین‌های اصلاح در جعبه خود برس کوچکی برای تمیزکاری دارند و برخی دیگر دستگاه‌ها به سیستم نظافت کننده خودکار مجهز هستند.
در هنگام خرید ماشین اصلاح دقت کنید نظافت دستگاه ساده باشد و ابزار تمیزکاری هم به همراه داشته باشد.

راحتی ارگونومیک

قابلیت ارگونومیک یک ویژگی بسیار خوب برای دستگاه‌های برقی است که به شما کمک می‌کند در صورت استفاده طولانی از دستگاه، دچار خستگی در دست و شانه نشوید و به راحتی با دستگاه کار کنید.

راهنمای خرید ماشین اصلاح را به طور کامل توضیح دادیم. حالا تفاوت ماشین اصلاح فویلی با تیغه چرخشی را شرح می دهیم.

به طور کلی ماشین‌ اصلاح یا ریش تراش دو نوع تیغه دارند:
1. ماشین ریش تراش با تیغه چرخشی
2. ماشین ریش تراش با فویلی

ماشین اصلاح موی سر

( برای خواندن بلاگ های دیگر با ما در جنرال پلاس همراه باشید.)

ماشین اصلاح با تیغه چرخشی

اگر می‌خواهید یک اصلاح تمیز و فوق العاده داشته باشید، ریش تراش با تیغه چرخشی بهترین انتخاب برای شماست. تیغه‌های این مدل بیضی شکل بوده و استفاده از آن خیلی راحت است. این مدل ریش تراش صدای کمی داشته و برای اصلاح موی سر و موهای خیلی بلند بسیار مناسب است.

ماشین اصلاح فویلی

تیغه‌های ریش تراش فویلی زیر یک فویل محافظ قرار گرفتند و به جای چرخش، دارای حرکت رفت و برگشتی هستند. در ماشین اصلاح فویلی چند تیغه وجود دارد. به طور مثال ریش تراش‌هایی با چهار تیغ، سریع تر از سه تیغه‌ها صورت را اصلاح می‌کنند. هنگامی که با ریش تراش فویلی کار می‌کنید یک نکته ای را باید رعایت کنید، دست شما باید حرکت رفت و برگشتی داشته باشد نه حرکت چرخشی.

تفاوت تیغه سرامیک و فولادی

همه ی ماشین‌های اصلاح تیغه ثابت (تیغه زیری) دارند که جنس آن از فولاد است. برخی ماشین‌ها تیغه متحرک هم دارند که از جنس سرامیک است. این دو جنس تیغه تفاوت‌هایی با هم دارند که می‌توان گفت تیغه سرامیکی تیزتر از فولادی بوده و کند نمی شود. اما در کنار این نکته مثبت، تیغه سرامیکی هنگام ضربه خوردن امکان شکستگی وجود دارد.

انواع باتری‌های ماشین اصلاح موی سر برای خرید

ماشین‌های اصلاح به طور کلی دو نوع باتری دارند، عبارتند از:
1. باتری لیتیومی
2. باتری نیکلی
این دو نوع باتری علاوه بر تفاوت در کارکرد، قیمت آن ها هم با یکدیگر فرق می کند. علت اختلاف قیمت هم این است که باتری‌های لیتیومی ماشین‌های اصلاح، برای شارژ به مدارهای پیشرفته‌ای نیاز دارند و همین مسئله باعث ایجاد اختلاف در قیمت‌ها می‌شود. در ادامه ویژگی‌های این دو نوع باتری را برایتان بیشتر شرح می‌دهیم:

باتری لیتیومی

باتری لیتیومی یکی از انواع باتری‌های ماشین اصلاح سر است. از ویژگی‌های این نوع باتری می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
• باتری لیتیومی طول عمر بسیار بالایی دارد.
• قابلیت شارژ سریع داشته و در کمتر از ۲ ساعت شارژ می‌شود.

باتری نیکلی

یک نوع دیگر از باتری‌های ماشین اصلاح سر باتری نیکلی بوده که از ویژگی‌های این باتری می‌توان موارد زیر را نام برد:
• این باتری از جنس نیکل ساخته شده است.
• شارژ باتری نیکلی طولانی مدت بوده و تا ۸ ساعت طول می‌کشد.

ریش تراش

مزایای خرید ماشین اصلاح صورت و سر چیست؟

از مزایای استفاده از ماشین اصلاح می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
1. کار با ماشین اصلاح بسیار سریع تر و راحت از این است که خودتان به روش دستی اصلاح کنید.
2. هنگام کار با ریش تراش نیازی به فوم و ژل اصلاح نیست.
3. زمانی که وقت کافی برای رفتن به آرایشگاه را ندارید، ماشین اصلاح کمک کننده بسیار خوبی خواهد بود.
4. خطر بریدگی، آسیب به پوست، حساسیت‌های پوستی، درد و سوزش در هنگام کار با ماشین اصلاح، به حداقل می‌رسد.

آیا می‌توان برای زدن موهای زائد از ماشین اصلاح استفاده کرد؟

بله اما به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم این کار را انجام دهید. ماشین‌های اصلاح موی سر از نظر ابعاد بزرگ بوده و علاوه بر این قدرت بسیار بالایی نیز دارند. به جای استفاده از ماشین‌های اصلاح برای نقاط حساس، می‌توانید از کرم موبر، خودتراش، وکس و … استفاده کنید.

دوام و عمر مفید یک ماشین اصلاح صورت چقدر است؟

اگر از دستگاه خوب مراقبت کنید، به مدت ۳ الی ۱۰ سال برای شما کار کند. در صورتی که برای ماشین اصلاح مشکلی پیش آمد مثلا دچار شکستگی تیغه شد، باید آن را برای تعمیر به یک مرکز تعمیر کاربلد و معتبر نشان داد.

امیدوارم با انتشار راهنمای خرید ماشین اصلاح کمک بزرگی به شما کرده باشیم. پیشنهاد می کنیم که ما را تا همیشه همراهی کنید. زیرا نکات بسیار مثبتی برایتان ارائه خواهیم داد. همچنین در بلاگ های بعدی مان حتما درباره نحوه نگهداری و مراقبت از ماشین اصلاح صحبت خواهیم کرد.

برای اطلاع از تخفیف های جنرال پلاس و دریافت کدهای تخفیف روزانه به تلگرام ما بپیوندید!

دیدگاهتان را بنویسید

X